پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی جمعه

حوزه/ در شرایطی که وهابیون و برخی از سلفی ها به بهانه حرام بودنِ زیارت قبور به مقابله با شیعیان می پردازند، مفتی سابق مصر گفت که زیارت قبور، انسان را به یاد خدا می اندازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علی جمعه مفتی سابق مصر به بررسی ارتکاب گناه توسط مسلمان پرداخت و گفت: اصرار بر گناه با تکرار آن فرق دارد؛ کسی که بر گناهی اصرار دارد از ارتکاب آن گناه پشیمان نمی شود و شاد هم می شود در حالی که کسی که گناهی را تکرار می کند از کار خود پشیمان می شود.

وی افزود: بندگان خاص خدا راه هایی را برای درمان اصرار بر گناه معرفی کرده اند که با رعایت این دستورات انسان می تواند در چهار مرحله گناه را ترک کند و این چهار مرحله عبارتند از: مذکرات، مکفرات، ذکر، تغییر.

علی جمعه ادامه داد: مذکرات اموری است که انسان را به یاد خدا می اندازد که برخی از آنها عبارتند از: زیارت قبور، عیادت مریض، تشییع جنازه؛ اما مکفرات عبارتند از: نماز، عمره، نماز جمعه، روزه و صدقه.

وی در بخش دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد تمام اعمال انسان در معرض رد یا قبول قرار دارند به جز صلوات بر پیامبر که قبول می شود و موجب نورانیت دل و آمرزش گناهان و گشایش در کارها می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha