جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میثاق طلبگی اراک

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی از اتمام دوره میثاق طلبگی با حضور متقاضیان ورود به حوزه خبرداد.

حجت الاسلام مصطفی اوحدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به برنامه های تربیتی حوزه علمیه استان مرکزی به برگزاری دوره میثاق طلبگی اشاره و اظهارداشت: دوره میثاق طلبگی برای ورودی های 1395 حوزه علمیه استان مرکزی به صورت متمرکز  در دو مقطع سیکل و دیپلم در مدرسه علمیه امام مهدی (عج)  و مدرسه علمیه آقاضیاءالدین (ره) اراک برگزار شد.

وی افزود: این دوره با حضور 341 نفر از نوجوانان و جوانان  برگزار و شرکت کنندگان با رسم طلبگی، آداب و اخلاق طلبگی و نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه آشنا شدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به برنامه های این دوره گفت:  از جمله برنامه های مفید این دوره حلقه های معرفت بود که با حضور استاد سرگروه  و 16 نفر از طلاب با موضوعات طلبه و دوستان، طلبه و مسائل اجتماعی، طلبه و توسل به اهلبیت(ع)، چشم انداز آینده طلبگی و ... برگزار شد.

 وی ادامه داد:  سحر خیزی طلاب  20 دقیقه قبل از اذان صبح، اقامه نماز جماعت صبح، دعای عهد با امام زمان (عج)، ورزش صبحگاهی، درس های اخلاق عمومی، شرکت در نمازجماعت ظهر و عصر، محفل انس با قرآن یک ساعت قبل از اذان مغرب، پرسش و پاسخ، برنامه شبی با شهدا، آشنایی با  محاسن و معایب ابزار جدید و شبکه های مجازی با حضور کارشناسان این عرصه، پیاده روی و حضور در نماز جمعه اراک از برنامه هایی بود که با مشارکت طلاب جوان انجام گردید.

حجت الاسلام اوحدی خاطرنشان کرد: هم چنین در طول این دوره متقاضیان ورود به حوزه با برخی از علمای استان دیدار و از رهنمودهای آنان بهره بردند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha