جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 388952
۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
افتتاح مدرسه بین‌المللی اسلامی در ژاپن

حوزه/ مدرسه بین‌المللی اسلامی یوآی در ژاپن افتتاح شد. این مدرسه در واقع از سال ۲۰۱۰ ساخته شده است اما به دلیل محدودیت‌های اقتصادی و کمبود منابع انسانی تا سال ۲۰۱۶ آماده گشایش نبوده‌است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مدرسه بین‌المللی اسلامی یوآی در ژاپن افتتاح شد. این مدرسه در واقع از سال 2010 ساخته شده است اما به دلیل محدودیت‌های اقتصادی و کمبود منابع انسانی تا سال 2016 آماده گشایش نبوده‌است. بنیانگذاران این مدرسه کسانی هستند که سعی داشته‌اند در دنیای آموزش و پرورش شهر توکیو و نواحی اطراف آن فعال باشند. این مدرسه به طور رسمی فعالیت خود را امسال آغاز کرده و یک بنیاد رسمی در ژاپن با عنوان فی.جی‌.ای راه اندازی کرده است.

این بنیاد در ارتباط با مرکز اسلامی ژاپن، قدیمی‌ترین سازمان اسلامی در ژاپن است. هدف از تاسیس این موسسه اسلامی ساختن مدرسه‌ای برای شکل‌دهی فکری، معنوی، اجتماعی، و استقامت بهتر کودکان ژاپنی برای کمک بهتر به جامعه است.

مسلمانان نسل جدید ژاپن هویت خود را گم کرده‌اند

یتی دلیمی، مدیر این بنیاد در این باره گفت: مسلمانان در ژاپن با مشکلی جدی روبرو هستند که از آن با نام «نسل گمشده» یاد می‌شود. نسل جوان‌تر مسلمانانی که در خانواده‌های اسلامی به دنیا آمده و بزرگ می‌شوند، هنگامی که به سنین بالاتر می‌رسند از ارزش‌های اسلامی به شدت فاصله می‌گیرند. و در حقیقت کارشان به جایی می‌رسد که دیگر خودشان را مسلمان نمی‌دانند.

دلیمی امیدوار است این مدرسه بتواند به کودکان مسلمان ژاپنی کمک کند تا با شادی و افتخار هویت اسلامی‌شان را حفظ کرده و آنان را قادر به همکاری و مشارکت با جامعه کند.

مدرسه یوآی به عنوان یک مدرسه بین‌المللی نقش مهمی ایفاء می‌کند و انتظار می‌رود که حتی وجود چنین مدرسه‌ای، به عنوان یک مدرسه نمونه برای تحصیل دانش آموزان ملت‌های‌ مختلف در کشورهایی با اقلیت مسلمان مانند ژاپن تبدیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha