شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 کتاب اخلاق الاهی

حوزه/ چاپ هجدهم "کتاب اخلاق الاهی": (جلد چهارم) مباحث قوه شهویه ـ آفات زبان (بخش یکم) وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جلد چهارم با عنوان آفات زبان تدوین شده که بخش یکم آن از فصل های زیر سامان یافته است: فصل یکم: «غیبت»؛ فصل دوم: «دروغ»؛ فصل سوم: «بهتان»؛ فصل چهارم: «تهمت»؛ فصل پنجم: «مراء»؛ فصل ششم: «جدال»؛ فصل هفتم: «خصومت»؛ فصل هشتم: «لعن و نفرین»؛ فصل نهم: «شماتت»؛ فصل دهم: «فحش»؛ فصل یازدهم: «فرو رفتن در باطل»؛ فصل دوازدهم: «استهزاء و سخریّه»؛ فصل سیزدهم: «سخن چینی»؛ فصل چهاردهم: «بیهوده گویی».

از دیرباز، محفل اشراقی دروس اخلاق و عرفان استاد آیت الله مجتبی تهرانی، کانون تجمع طیف طالب طهارت و معرفت است و هزاران جوان از سرچشمه صافی تعلیمات شرقانی استاد سیراب و سرشار می شوند و بوته انفاس قدسی و مواعظ بالغه او، جان ها و دل های گداخته را تزکیه می دهد. دروس معنوی استاد، اخلاق نظری انتزاعی متعارف نیست و نیز بازگفت تقلیدی اخلاق فلسفی و یونانی نیز نمی باشد؛ همچنین تعلیمات سلوکی ایشان با عرفان مسلکی نسبتی ندارد؛ زیرا دروس استاد آمیزه ای از اخلاق نبوی و عرفان علوی است که با اتکا به منطق اجتهاد، از زلال آیات و روایات برگرفته و با رعایت نیاز نسل امروز، سامان یافته است.

مجموعه دروس اخلاق و عرفان استاد تاکنون از دوهزار درس فراتر رفته است و همچنان نیز این کوثر فیض در جریان است. این مجموعه مباحث اخلاقی به­صورت حدود سی مجلد با عنوان اخلاق الاهی در دست تدوین و انتشار است که تاکنون چهار مجلد از این مجموعه گرانبها با عناوین آفات زبان و پیوندها و حقوق به زیور طبع آراسته گردیده است.

این کتاب در شمارگان 300 نسخه، 356 صفحه و قیمت 18000 تومان از سوی سازمان انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی بازچاپ شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha