پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ لازم است سازمان ملل متحد، که متعهد به احقاق حقوق ملت‌هاست، در واکنشی سریع، بجا، مناسب و قاطع، از تداوم یافتن ستمگری حاکمان بحرین جلوگیری به عمل آورد و با استناد به ماده ۱۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر، که تصریح دارد هیچ‌ کس را نمی‌توان خودسرانه از تابعیت خویش محروم ساخت، اجازه ندهد این عالم بزرگ مسلمان، بیش از پیش مورد هتاکی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، جامعه‌المصطفی(ص) در پی تصمیم رژیم آل‌خلیفه در آغاز نمودن محاکمه «آیت‌الله شیخ عیسی قاسم»، بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس این گزارش، متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ؛
و آنان که ظلم و ستم کردند، به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند». (شعرا: 227)
در ششمین سال اعتراضات آرام و مردمی مسلمانان در بحرین به حکومت خودکامه آل‌خلیفه، هر روز، اخباری غمبار و بسیار نگران‌‌کننده به گوش جهانیان می‌رسد.
با مرور سریع بیش از پنج سال خیزش مردم مظلوم بحرین در اعتراض به سفاکی رژیم آل‌خلیفه، از سویی، آرامش، متانت و حق‌گویی ملت بحرین و از دیگر سو، سرکوب، ستمگری، توطئه و بیدادگری آل‌خلیفه خودنمایی می‌کند. رژیم ظالم آل‌خلیفه، این بار و باز هم تحت حمایت مرتجعین منطقه، پس از سلب تابعیت از «آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم»، روحانی محبوب بحرین، که اعتراض و تحصن مردم بحرین را به دنبال داشت، پا را فراتر گذاشته است و با بی‌شرمی تمام، تصمیم دارد این روحانی عدالت‌خواه و مورد احترام مسلمانان را به بهانه‌های واهی پای میز محاکمه بکشاند.
جامعه‌المصطفی، بار دیگر و در پی ظلم فاحش و نابخشودنی رژیم آل‌خلیفه، به حاکمان زر و زور در بحرین هشدار می‌دهد از ماجراجویی‌هایی که نتیجه‌ای جز زوال و نابودی‌شان ندارد، دست بردارند و با پذیرفتن حقوق اسلامی و انسانی ملت خویش، پاسخی در خور به ندای عدالت‌خواهی ملت بحرین بدهند. از سوی دیگر، لازم است سازمان ملل متحد، که متعهد به احقاق حقوق ملت‌هاست، در واکنشی سریع، بجا، مناسب و قاطع، از تداوم یافتن ستمگری حاکمان بحرین جلوگیری به عمل آورد و با استناد به ماده 15 اعلامیه جهانی حقوق بشر، که تصریح دارد هیچ‌ کس را نمی‌توان خودسرانه از تابعیت خویش محروم ساخت، اجازه ندهد این عالم بزرگ مسلمان، بیش از پیش مورد هتاکی قرار گرفته، با احساسات مسلمانان و پیروان و دوستداران این روحانی بزرگ بازی نکنند. همچنین از جایگاه بلند و مقام شامخ مراجع عظام تقلید و حوزه‌‌های علمیه استدعا دارد همصدا با ولی‌امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، با اقدامی سریع، اقدامات خودسرانه و خودخواهانه رژیم سفاک آل‌خلیفه را محکوم نمایند و از ایجاد بحران جدیدی در منطقه با دستان پلید توطئه‌گران و نابخردی رژیم آل‌خلیفه پیش‌گیری کنند.
باشد که حاکمان خودسر و مرتجع بحرین با رعایت جایگاه برجسته عالمان بزرگ، نسبت به احکام مقدس اسلامی و بیت‌المال مسلمانان و خمس و زکات در اختیار این عالم فرزانه، که از مسلمات اسلام و برای صرف موارد معین شرعی است، تحت عنوان نامربوط «پول‌شویی» و «کمک به تروریسم» مورد تعرض قرار ندهند و بیش از این آتش فتنه را در منطقه نیفروزند.
جامعه‌المصطفی‌العالمیه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha