پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 389001
۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

امام جمعه بروجرد گفت:نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی امروز در نشست شورای اداری این شهرستان در سالن فرمانداری با اشاره به اینکه برگزاری آیین وحدت بخش نماز جمعه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب است افزود:برگزاری این نماز عبادی سیاسی موجب تقویت پایه های وحدت امت اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه نماز وحدت بخش جمعه از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است تصریح کرد:این آیین عبادی سیاسی در حال حاضر در ۸۵۰ شهر کشور با شکوه ویژه ای برگزار می شود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه اسلام برای سه اجتماع نماز جماعت،اجتماع هفتگی نماز جمعه و اجتماع عظیم مسلمانان در حج سفارش ویژه ای داشته است تصریح کرد:نماز وحدت بخش جمعه بزرگترین اجتماع مسلمانان پس از حج است و در تقویت و استحکام پایه های امت اسلامی موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تاکید بر اینکه مردم در نماز جمعه به تقوا و اتحاد دعوت و سفارش می شوند افزود:در تریبون نماز جمعه بسیاری از مطالبات مردم از دولت به گوش مسئولان می رسد و در این زمینه اقدامات مطلوبی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه سنگر پاسداری از اسلام و پایگاه هفتگی تجدید بیعت با ولایت فقیه است یادآور شد:به فرموده رهبر معظم انقلاب نماز جمعه قرارگاه بصیرت ،ایمان و تقوا است و باید از این پایگاه بخوبی محافظت نمود.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه نماز جمعه فقط توسط ولی فقیه و افرادی که توسط ولی فقیه تعیین می شوند اقامه می شود افزود:برای برگزاری هفتگی این آیین با شکوه باید برنامه های غیر ضروری لغو شود و با شکوه هر چه تمامتر این نماز عبادی سیاسی اقامه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس از این پایگاه به عنوان پشتیبان و جایگاه اعزام رزمندگان به جبهه استفاده می شد تصریح کرد:امروز نیز  این پایگاه مرکز برگزاری فعالیتهای عبادی،بصیرتی و فرهنگی است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حضور مدیران دستگاههای اجرایی در نماز جمعه اظهار داشت:مدیران برای ارتباط بیشتر یا مردم و گوش دادن به مشکلان و مطالبات آنها باید در این آیین عبادی سیاسی شرکت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha