پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تشکیل کلاس‌های اسلام‌شناسی در دانشگاهی در آمریکا

حوزه/ دانشکده‌ای در داکوتای جنوبی آمریکا دوره کلاس‌های اسلام‌شناسی با هدف مبارزه با افسانه‌های دروغین درباره مذهب و اسلام‌هراسی برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، در تلاش برای مبارزه با سوء تعابیر ضداسلامی، دانشکده‌ای در داکوتای جنوبی ایالت مینه سوتا در آمریکا، یک دوره کلاس‌ اسلام‌شناسی با هدف مبارزه با افسانه‌های دروغین درباره مذهب، همراه با جلسات مباحثه برگزار می‌کند.

این دوره جدید توسط دفتر علوم انسانی پیشنهاد شده است که معمولا سخنرانی‌های کوتاه اما روشنگرانه‌ای درباره بسیاری از ادیان مختلف سراسر جهان ارائه می‌دهد. ایده این دوره به چالش کشیدن دروغ‌پردازی‌های موجود در رابطه با دین اسلام و فراهم سازی مطالعه‌ای عمیق درباره مذهب بوده است.

دکتر نائومی لودمن اسمیت، مدیر مدرسه هنر و علم این دانشکده می‌گوید: این دوره در اصل، تاریخ شناسی است اما مباحث الهیات، فرهنگی و اجتماعی را نیز دربرگرفته و از ترکیب خوبی تشکیل شده است.

دکتر اسمیت در جواب اینکه ممکن است بعضی از سئوالات پرسیده شده در کلاس درس نامناسب و ناراحت کننده باشند گفت: من امیدوارم که چنین اتفاقی بیافتند. زیرا این نشان می‌دهد که دانشجویان از نظر عاطفی، فکری و اجتماعی به بالاترین درجه رسیده‌اند و کلاس درس بهترین مکان برای پاسخ دادن به این سئوالات و تمرین این احساسات است.

پروفسور جان اندرسون مدرس این کلاس نیز می‌گوید: در رابطه با سوءتعابیر ضداسلامی و ضدمسلمانان که در دنیای امروز و در وضعیت فرهنگی غرب دیده می‌شود، امر آموزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا شیوه‌ای است که نه تنها دانش حقیقی و دقیق اسلامی را در اختیار شنونده قرار می‌دهد، بلکه وسیله‌ای ارزشمند برای گفتگوی معنادار و مدنی است.

ثبت نام در این کلاس‌ها در پاییز امسال آغاز می‌شود و مشکل مبارزه با اسلام‌هراسی که به گفته پرفسور اندرسون به مشکل شایعی در فرهنگ غرب تبدیل شده نیز در این کلاس‌ها مطرح خواهد شد.

اندرسون در این باره می‌گوید: به نظرم نمی‌توان در اهمیت و ارزش این کلاس به هیچ عنوان اغراق کرد و به سادگی می‌توانید اخبار تلویزیون را روشن کنید و خواهید دید که در دنیای امروز سئوالات مربوط به دین اسلام در مرکز توجه قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha