جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی‌اشکذری، امام جمعه فریمان

حوزه/ عضو جبهه انقلاب فرهنگی در حرم امام رضا(ع) گفت: امام علی(ع) نخستین شخص ولایت مدار در دنیاست، لذا ولایتمداری ایشان سرمشق مومنان در پیروی از ولایت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری؛ نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه در ویژه برنامه مذهبی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه مومن ولایتمدار هرگز در امر ولایت تردید نمی کند، اظهار کرد: خداوند متعال خطاب به پیامبر(ص) فرمود: به مردم بگو ایمان شما کامل نیست، مگر اینکه تو را حاکم و داور بین خود قرار دهند، لذا مومن واقعی در زمان غیبت و حضور ولی، گوش به فرمان او خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام، ولی فقیه محل رجوع مردم خواهد بود، تاکید کرد: مومنان باید اطاعت از ولی فقیه را به عنوان یک اصل اعتقادی قبول داشته باشند و در اطاعت از ایشان تردید به دل راه ندهند.

 این فعال حوزوی یادآور شد: این مشخص است که ولی فقیه و مرجع تقلید معصوم نیستند، اما همان امام معصوم که اطاعت از آن واجب است فرموده که در دوران غیبت به ولی فقیه و حاکم شرع رجوع کنیم.

نماینده ولی فقیه در سوریه ادامه داد: خداوند در سوره نساء اطاعت از ولی و امام را هم ردیف اطاعت از خود قرار داده است. در این سوره اطاعت از ولایت در کنار اطاعت از نبوت و توحید قرار گرفته است، لذا اگر در زمینه ولایتمداری ایمان راسخ نداشته باشیم، مطمئنا هرکس به سلیقه خود رفتار می کند و جامعه از هم می پاشد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، امام علی(ع) را نخستین شخص ولایت مدار در دنیا معرفی و بیان کرد: اگر مومن در امر ولایتمداری، حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهد، تمام عالم هم دشمن ولایت شوند، هرگز در دل آن مومن شک و شبهه ای نسبت به ولایت پیش نمی آید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha