پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مردم کشمیر

کارشناس امور سیاسی کشمیری با اشاره به وقایع اخیر کشمیر گفت: مردم کشمیر چه شیعه و چه سنی دوستدار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران هستند و از مردم ایران انتظار دارند که از مظلومیت ملت کشمیر حمایت کنند.

موسوی کارشناس اهل کشور کشمیر با اشاره به تحولات اخیر در عرصه میدانی و سیاسی کشمیر به سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: وضعیت درگیری شدید میان هند و مردم کشمیر بیش از دو هفته است که در این کشور ادامه دارد و وضعیت وخیمی را ایجاد کرده است . یکی از دلایلی که تحولات کشمیر را شعله ورتر کرد کشته شدن جوان مجاهد کشمیری و از رهبران نهضت آقای برهان وانی بود.

 وی ادامه داد: دولت هند از مدتی پیش دنبال او بود و برای پیدا کردنش جایزه تعیین کرده بود که متاسفانه موفق شدند و ایشان را به شهادت رساندند.

مردم کشمیر خواهان استقلال، آزادی و حکومت اسلامی اند

این کارشناس مسائل  کشمیر با اشاره به خواسته های مردم کشورش گفت: مردم کشمیر همیشه در خواست آزادی و استقلال داشته و دارند و می خواهند از هند و پاکستان جدا شوند و در شعارهایشان خواهان تشکیل حکومت اسلامی هستند و تاکید می کنند که  دولت کافر نمی خواهند و کفار باید از کشمیر بیرون بروند، چون اکثر مردم کشمیر مسلمان اند از این رو  خواهان دولت اسلامی هستند.

موسوی با اشاره به هدایت کنندگان و رهبران قیام کشمیر گفت: نهضت آزادی کشمیر از 60 سال پیش تشکیل شده  و قیام مردمی را هدایت می کنند و دو یا سه رهبر داریم که مهترین ایشان آقای سید علی گیلانی است  که به تازگی به رییس جمهور ایران نامه ای نوشت و خواهان کمک و حمایت از مردم کشمیر شد؛ همچنین رهبران  کشمیر نامه هایی به برخی شکورهای دیگر نوشته و خواهان حمایت از ملت کشمیر شدند.

کشمیری ها به انقلاب و جمهوری اسلامی علاقه دارند

کارشناس کشمیری درباره بافت جمعیتی کشمیر و ترکیب پیروان مذاهب در این منطقه اظهار داشت: اکثر رهبران کشمیر از اهل سنت هستند چون بیشتر بافت جمعیتی کشمیر اهل سنت است و شیعیان در اقلیت اند و حدودا  ده تا دوازده درصد را تشکیل می دهند. اما مردم کشمیر چه شیعه و چه سنی دوستدار انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران هستند و از مردم ایران انتظار دارند که از مظلومیت ملت کشمیر حمایت کنند .

وی با اشاره به دخالت و توطئه خارجی در قضیه کشمیر گفت: به طور کلی و حتمی انگلیس در قضیه کشمیر مقصر است چون اصل قضیه را آنها  درست کردند. وقتی هند از مستعمره انگلستان خارج شد، کشمیربه حالت معلق در آمد و بخشی از آن در هند و بخش دیگر در پاکستان واقع شد تا به این ترتیب همیشه بین هند و پاکستان اختلاف و درگیری بر سر کشمیر باشد .

کارشناس کشمیری با اشاره به آخرین آمار کشته ها و زخمی های اخیر گفت: طبق آخرین آمار حدود 60 نفر کشته و بیش از 3 هزار نفر زخمی و بیش از 100 نفر نابینا شدند .

موسوی اظهار داشت: از مجامع بین المللی و اتحادیه مسلمانان و سازمان ملل در خواست حمایت و رسیدگی به و ضعیت مسلمان کشمیرشده که تاکنون هیچ اقدام موثری انجام ندادند و  فقط به اظهار تاسف و هم دردی  بسنده کردند.

انقلابیون کشمیری، تکفیری نیستند

وی با اشاره به مظلومیت مردم کشمیر گفت: کارشناس کشمیری با اشاره به تهمت های ناروا به مردم کشمیر گفت:  اخیرا افرادی به انقلابیون کشمیری افترا زدند که آنها تکفیری اند و علیه دولت هند مبارزه می کنند .در حالی که مردم کشمیر مسلمان اند و دوستدار اهل بیت(ع) هستند و شیعه و سنی متحدند و این ماجرایی است که بدخواهان ملت ترتیب دادند و به طور حتم نهضت آزادی کشمیر تکفیری نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha