جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری

حوزه/ رئیس مؤسسه تفحص سیره شهدا از برگزاری دومین سیمنار بین المللی فرهنگ جهاد و شهادت در اول مهرماه سال جاری با حضور شخصیت های حوزی داخلی و خارجی در قم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، از برگزاری دومین سیمنار بین المللی فرهنگ جهاد و شهادت در اول مهرماه سال جاری با حضور شخصیت های حوزی داخلی و خارجی در قم خبر داد.

رئیس مؤسسه تفحص سیره شهدا با اشاره به اینکه در این سمینار یکی از مراجع عظام تقلید سخنرانی خواهند کرد، اظهار داشت: همچنین در این سمینار یک روزه یکی از شخصیت های بین المللی عرصه جهاد، شهادت و مقاومت به صورت ویدئو کنفرانس به سخنرانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عنوان کرد: هدف از برگزاری این سمینار، مهجوریت زدایی و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در میان حوزویان و جامعه اسلامی است که از اساسی ترین افکار حوزه و انقلاب می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بسترهای مهم برای احیاء فرهنگ جهاد و شهادت برگزاری سمینار، جلسات و همایش است، ابراز داشت: به همین دلیل در سال ۱۳۹۳، نخستین سمینار فرهنگ جهاد و شهادت با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد که نتایج و آثار خوبی نیز به همراه داشته است.

رئیس مؤسسه تفحص سیره شهدا خاطرنشان ساخت: مسئولین این مؤسسه تصمیم گرفته اند در ادامه اهداف سمینار اول، دومین سمینار بین المللی فرهنگ جهاد و شهادت را در قم برگزار نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: برنامه های متنوعی در این سمینار خواهیم داشت که از جمله آن اعلام رسمی تأسیس مرکز تخصصی فرهنگ جهاد شهادت و راه اندازی سطح سه این رشته در حوزه علمیه قم می باشد.

کارشناس برنامه سمت خدا تصریح کرد:‌پیش از برگزاری این سمینار، مسئولان مربوطه اقدام به فراخوان مقاله با مبانی فقهی، کلامی، تاریخی، فلسفی و اخلاقی با محوریت  جهاد و شهادت کرده اند.

وی در پایان ابراز داشت: از زمان اعلام فراخوان مقاله تاکنون 194 اثر به دبیرخانه این مؤسسه رسیده که از میان آنها قریب به 55 اثر مجوز ورود برای شرکت در مرحله نهایی را پیدا کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha