جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طبرسی- امام جمعه ساری

حوزه / نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه‌های علمیه و مراکز دینی ما باید دنباله‌رو مکتب این معصوم باشند و هدفشان تربیت متخصصان در علوم مختلف و نشر معارف الهی باشد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، دیشب  امروز در مراسم عزاداری هیأت های مذهبی مرکز استان که به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ساری برگزار شد، مهم ترین اقدام امام صادق(ع) را نشر فرهنگ اصیل اسلامی در دوران امامت خود دانست و گفت: امام جعفر صادق(ع) توانستند بسیاری از شخصیت‎های علمی برجسته‎ را در همه زمینه‎ها فقه، مباحث تفسیری و کلامی تربیت کنند و این مهمترین کار این امام بزرگوار بود.

 

وی با بیان این که امام جعفرصادق(ع) با تربیت شاگردان بسیار برای اسلام کادرسازی کرد، افزود: بعد از شهادت سید شهدا(ع) و در زمان امامت امام زین العابدین(ع) تنها سه عالم بزرگ از اسلام باقی مانده بود و جریان بعد از حرکت نهضت کربلا به گونه‎ای شد که بسیاری از علمای اسلام با توجه به شرایط زمانه گوشه‎نشین شدند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این‌که امام صادق(ع) زمانی به امامت رسید که مذهب‌های مختلف رواج یافته بود، به همین دلیل شیوه و مکتب ایشان متفاوت از دیگر مذاهب بود و سایرین را به وحدت و تکیه بر مکتب الهی فرا می‌خواند، افزود: در عصر کنونی دشمنان اسلام جنگ نرم را در پیش گرفته و از این طریق به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند که ضروری است ما نیز مطابق با شرایط زمانه نشر و تبلیغ اسلام و علوم دینی را در نظر بگیریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نهضت و جهاد علمی امام صادق(ع) افزود: امام صادق(ع) با پرورش متخصصین علوم مختلف و موضوعات دینی توانست جامعه اسلامی را به سوی یک جامعه پیشرفته علمی رهنمون سازد که بیشتر دانشمندان اسلامی مستقیم یا غیرمستقیم پرورش یافته مدرسه علمی امام صادق(ع) هستند. 

امام جمعه ساری با اشاره به این که عظمت ما در گرو دوستی و محبت با اهل بیت(ع) است، بیان کرد: دوستی ائمه اطهار بسیار ارزشمند است که باید ارادت، خدمت و محبت اهل بیت در دل ما همواره جاری و ساری باشد تا در قیامت نیز از دوستی آنان بهره‌مند شویم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آن حضرت از هیچ فرصتی برای دفاع از دین و  نشر علوم دینی دریغ نمی‌کرد، افزود: ایشان در موضوعات مختلف با دیگر سران مذاهب مناظره می‌کرد و با ارائه دلیل و برهان‌های عقلی و منطقی سستی عقاید آن‌ها را روشن می‌ساخت.

 

وی با بیان اینکه علما و روحانیون میراث‌داران مکتب امام صادق(ع) هستند، گفت: همه عالمان و طالبان دینی بایستی به فقه و مکتب جعفری متعهد و پایبند بوده و تخصص‌های لازم در تمام علوم را کسب کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: امام صادق(ع) آن قدر فقه و دانش اهل بیت(ع) را گسترش داد و زمینه ترویج احکام و بسط کلام شیعی را فراهم ساخت که مذهب شیعه به نام او و به عنوان مذهب جعفری شهرت یافت.  

 

امام جمعه ساری با اشاره به نقش مناظرات علمی امام صادق(ع) در کاهش جریانات التقاطی در دوران بنی امیه و بنی عباس، اظهار کرد: در دوران امام صادق(ع) بنی امیه و بنی عباس در جنگ بودند و این موقعیت، فرصت مناسبی برای گسترش اسلام ناب بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حوزه‌های علمیه و مراکز دینی ما باید دنباله‌رو مکتب این معصوم باشند و هدفشان تربیت متخصصان در علوم مختلف و نشر معارف الهی باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha