پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 389306
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
خادم مسجد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم آباد از بیمه خادمان مساجد این شهرستان با همکاری سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، آقای مسلم رضایی امروز در همایش ساماندهی مداحان و قاریان مساجد شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه باید تمهیدات لازم برای تبلیغ و فرهنگ سازی، ضرورت و ایجاد موقوفات قرآنی در جامعه فراهم شود، گفت: در این زمینه مبلغان، مداحان، اعضای هیات مذهبی و همچنین فعالان حوزه دین و فرهنگ باید اهتمام بیشتری را صرف اطلاع رسانی نمایند.

وی با اشاره به اینکه قاریان قرآن نیز از جمله دیگر مبلغان تبلیغ موقوفات قرآنی در جامعه هستند، تصریح کرد: در این زمینه باید با تشویق و ترغیب واقفان، زمینه را برای ایجاد موقوفات جدید در جامعه فراهم نمود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم آباد با اشاره به ضرورت گسترش برنامه های قرآنی، خاطرنشان کرد: در زمینه گسترش فرهنگ وقف در جامعه باید هیات امنای مساجد و خادمان مساجد نیز همت ویژه ای را مصروف فرهنگ وقف نمایند.

مسلم رضایی استفاده از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه را برای تبلیغ فرهنگ وقف در میان آحاد جامعه، فرصتی بی بدلیل برشمرد و افزود: علاوه بر حضور برادران، حضور خواهران فعال قرآنی نیز باید در مساجد پررنگ تر شود تا فرهنگ وقف، به خصوص وقف قرآنی، در جامعه گسترش یابد.

وی در پایان همچنین از طرح بیمه خادمان مساجد خبر داد و تصریح کرد: با انعقاد قرارداد و تفاهم نامه اوقاف با سازمان اجتماعی مقرر شده ماهیانه مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به خادمان مساجد پرداخت شود که در این زمینه خادمان هم می توانند با اختصاص بخشی از این هزینه در پرداخت حق بیمه خود اقدام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha