جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کوهنوردی طلاب

حوزه/ در روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداماه سال جاری، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به منظور فتح بام ایران، به قله دماوند در استان مازندران می روند.

حجت الاسلام عمار ابراهیمی، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی-ورزشی عالیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش طلاب، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری ۱۳ و ۱۴ مردادماه،طلاب و روحانیون کوهنورد در قالب یک تیم ۱۰ نفره به قله دماوند در استان مازندران خواهیم رفت تا بام ایران را فتح کنیم.

وی با بیان این که این صعود، پنجمین صعود رسمی طلاب و روحانیون به قله دماوند خواهد بود، گفت: صعودهای گذشته ما به قله دماوند، بیشتر با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین رزمندگان و شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) بود.

این فعال فرهنگی-ورزشی در خصوص جزئیات حرکت طلاب برای فتح قله دماوند، گفت: صبح روز چهارشنبه از تهران خارج شده و به سمت قله دماوند حرکت می کنیم تا به مقر فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران که اصطلاحا مقر بلور نامیده می شود برسیم؛ پس از آن در اولین مرحله به ارتفاع ۳ هزار متری کوه دماوند که مسجد صاحب الزمان(عج) در آنجا قرار دارد می رویم و پس از آن نیز طی حدودا ۴ ساعت به ارتفاع ۴۲۰۰ متری زمین که بارگاه سوم نامیده می شود حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: پس از رسیدن به منطقه بارگاه سوم در کوه دماوند، آن جا اتراق می کنیم تا شب را در آن محل استراحت کنیم و پس از آن نیز صبح پنج شنبه به سمت قله دماوند حرکت می کنیم که معمولا برای حرکت از بارگاه سوم که در ارتفاع ۴۲۰۰متری زمین است تا قله دماوند که در ارتفاع ۵۶۷۱ زمین قرار داد، حدود ۶ ساعت کوهنوردی خواهیم کرد؛ پس از استقرار حدوداً یک ساعته، مجددا به بارگاه سوم باز خواهیم گشت و اگر شرایط جوی مناسب بود به دامنه کوه بازخواهیم گشت و الا باز هم شب را در همان منطقه بارگاه سوم استراحت خواهیم داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که اهداف فرهنگی ما برای اقدامات ورزشی بسیار پر رنگ است، گفت: در کنار فتح قلل مرتفع به نام شهداء و یا ارزش های دیگر اسلامی و انقلابی، در طول مسیر کوهپیمایی خود، اقدامات فرهنگی مختلفی را در دستور کار داریم که از آن جمله برپایی نماز جماعت است که توجه بسیاری از کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند؛ همچنین جلسات مشاوره و پاسخ به سؤالات شرعی در طول مسیر کوهنوردی مورد توجه مردم قرار می گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که طلاب برای همراهی با مجموعه طلاب ورزشکار و کوهنورد می توانند اعلام آمادگی کنند، گفت: مؤسسه فرهنگی-ورزشی "عالیان" که دفتر اصلی آن در شهر قم قرار دارد، پذیرای طلاب علاقه مند به ورزش و رشته کوهنوردی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha