شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علیرضا پرهیزگار شاهین دژ

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شاهین‌دژ گفت: طلاب و روحانیون باید با تبیین عوامل منجر به طلاق و بیان راهکارهای آن از گسترش این معضل اجتماعی بکاهند.

حجت الاسلام علیرضا پرهیزگار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تاکید بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، به عوامل افزایش طلاق اشاره کرد و اظهار داشت: عدم تحقیق و یا کم تحقیق کردن قبل از ازدواج، توجه به سبک زندگی غربی و نیز اعتیاد از جمله عواملی افزایش طلاق است.

وی با بیان این که عدم شناخت از زندگی مناسب و مطلوب و رویکرد به زندگی با نگاه مادی و شهوت باعث کوتاه شدن زندگی می‌شوند، ابراز داشت: اسلام  با طلاق به شدت مخالف بوده و خواهان آن است که تا حد امکان از وقوع این پدیده اجتناب شود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:« هیچ چیز در پیشگاه خدا محبوب‌تر از خانه‌ای که به ازدواج، آباد شده باشد، نیست و هیچ چیز، در پیشگاه خدا منفورتر از خانه‌ای که در اسلام، به جدایی ویران شود، نیست».

حجت الاسلام پرهیزگار در پایان با اشاره به نقش طلاب در جلوگیری از افزایش آمار طلاق، افزود: حوزویان باید عوامل طلاق را برای مردم بازگو کنند و برای آن راهکار ارائه دهند، این کار هم از طریق رسانه‌ها، مجالس و منبرها به راحتی می‌تواند صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha