شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی تولیت حوزه و مسجد امام حسین(ع) شهرری

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، با بیان این که توجه طلاب به مسائل اخلاقی باید در اولویت کاری و درسی آنان باشد، گفت: صرف درس خواندن برای یک طلبه کارایی نخواهد داشت، چرا که اگر به درجات اخلاقی نرسیده باشد، نمی تواند موفق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به آخرین آمار طلاب جدیدالوورود مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، اظهار داشت: تا پایان سال تحصیلی گذشته حدود ۸۰ طلبه در پایه های یک تا هشت حوزه در مدرسه علمیه حضرت امام حسین(ع) شهر ری مشغول به تحصیل علوم حوزوی و دینی بودند.

وی با بیان این که کل ظرفیت مدرسه امام حسین(ع) شهر ری، ۹۰ طلبه است، گفت: از تعداد ۸۰ طلبه ای که تا پایان سال تحصیلی گذشته در این مدرسه مشغول به تحصیل بودند، برخی فارغ التحصیل و برخی نیز به دلایل دیگری از این مدرسه رفته اند و به همین جهت برای سال تحصیلی جدید، در مجموع ۳۰ نفر گنجایش داشتیم که این تعداد را با طلاب جدید که بیشتر آن ها طلاب پایه یک بودند، پُر کردیم و در حال حاضر نیز آماده ورود به سال تحصیلی ۹۶-۹۵ هستیم.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری با بیان این که مهمترین اولویت مسئولان این مدرسه در کنار امور علمی و آموزشی، ارتقای سطح اخلاقی طلاب خواهد بود، گفت: ما در طول سال های گذشته نیز هر هفته و به صورت مستمر مباحث اخلاقی را با حضور طلاب و اساتید برگزار می کردیم، اما امسال اهتمام بسیار جدی تری نسبت به این موضوع خواهیم داشت.

وی با بیان این که اخلاق برای طلاب از مهمترین مسائل است، گفت: دو اصل مهم اخلاق و تقوا باید در یک طلبه باشد تا او را به موفقیت برساند؛ اصولاً اخلاق و تقوا لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر یکی نباشد دیگری هم قطعا وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی با بیان این که توجه طلاب به مسائل اخلاقی و حضور در کلاس های درس اخلاق بزرگان، باید در اولویت کاری و درسی آنان باشد، گفت: صرف درس خواندن برای یک طلبه کارایی نخواهد داشت، چرا که اگر طلبه ای به درجات اخلاقی نرسیده باشد، نمی تواند در ارتباط خود با مردم برای ترویج معارف دینی موفق باشد.

وی افزود: اگر اخلاق و تقوا در یک طلبه نباشد، مردم از او دوری خواهند کرد و به این ترتیب آن طلبه، هر اندازه هم که در امور آموزشی و درسی خود موفق باشد، به موفقیت اصلی نخواهد رسید؛ البته این شرایط فقط مخصوص طلاب نیست و هر یک از مردم عادی هم که اخلاق نداشته باشند، دیگر افراد جامعه سعی دارند از او دوری کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری با بیان این که مراجع معظم تقلید نیز توصیه های بسیار زیادی راجع به برگزاری کلاس های اخلاق برای طلاب در مدارس علمیه داشته و دارند، گفت: مباحث اخلاقی و توجه حوزه به این مباحث، از قدیم الایام مطرح بوده، اما با توجه به شرایط امروز جامعه و وجود ناهنجاری ها، ضرورت پرداختن به مباحث اخلاقی توسط حوزویان ضرورتی چند برابر پیدا کرده و شاید توصیه های چند باره مراجع بزرگوار تقلید نیز با ملاحظه این شرایط بوده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مازندرانی در پایان با تأکید بر این که درس اخلاق برای کل مدارس علمیه ضروری است و همه مسئولان مدارس و حوزه های علمیه باید نسبت به انجام این موضوع اهتمام جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: دروس اخلاق سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، با حضور اساتید برجسته اخلاق برگزار می شود و علاوه بر آن، برخی از روزها، اساتید این مدرسه موظف شده اند، پیش از شروع کلاس، مباحث اخلاقی را مطرح کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha