جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین تاکیدکردند: حمله به علما و شعائر مذهبی شیعیان مصداق بارز ظلم و ستم طایفه ای است، اما علما و روحانیون بحرین هیچ گاه دست از عمل به وظیفه شرعی خود و یاری مردم بر نمی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته گروهی از علمای بحرین با شرکت در یک تجمع اعتراض آمیز، حملات آل خلیفه به شیعیان بحرین به ویژه تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان کشور را محکوم کردند و تاکید کردند: حمله به علما و شعائر مذهبی شیعیان مصداق بارز ظلم و ستم طایفه ای است، اما علما و روحانیون بحرین هیچ گاه دست از عمل به وظیفه شرعی خود و یاری مردم بر نمی دارند.

علمای بحرین در این تجمع ضمن تجلیل از تجمع مردم در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم و موضع گیری های مناسب و حکیمانه ملی و دینی آیت الله عیسی قاسم، موج اهانت رسانه ای و سلب تابعیت و محاکمه فریبکارانه ایشان و همچنین بازداشت سید مجید المشعل رئیس شورای علمای بحرین را محکوم کردند.

علمای بحرین در این تجمع همچنین یاد شهید حسن الحایکی را که بر اثر شکنجه ماموران آل خلیفه در زندان بحرین به شهادت  رسید گرامی داشتند و خواستار توقف ظلم و ستم به شیعیان و برداشته شدن محاصره و محدودیت های دینی و مذهبی از این طایفه شدند و تاکید کردند ممنوعیت برگزاری نماز جمعه و پرداخت خمس از مصادیق محدودیت های مذهبی ایجاد شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha