پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 389417
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
بازداشت روحانیون بحرینی

حوزه/ نیروهای امنیتی آل خلیفه تعدادی از روحانیون، مداحان و مردم عادی را برای تحقیقات به مرکز پلیس احضار کردند. برخی فعالان سیاسی بر این باورند این افراد به خاطر شرکت در تجمع حمایت از شیخ عیسی قاسم بازداشت شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نظام آل خلیفه در راستای اقدامات خود علیه شیعیان و علمای شیعه بحرین، گروهی از علما و روحانیون را برای انجام تحقیقات به مرکز پلیس احضار کرد. این اقدام آل خلیفه پس از آن صورت می گیرد که به تازگی حجت الاسلام و المسلمین سید مجید المشعل رئیس شورای منحل شده علمای بحرین نیز توسط آنها بازداشت شده و قرار شده به مدت 15 روز به اتهام تحریک مردم و مخالفت با قانون در بازداشت باقی بماند.

از میان روحانیون و شخصیت هایی که به تازگی بازداشت شده اند می توان از شیخ بشار العالی، شیخ علی حمیدان، شیخ علی الجفیری، سید جمیل کاظم(رئیس شورای الوفاق)، سید سعید شمس(پدر شهید سید احمد)، محمد جابر الدرازی(مداح) و جعفر القشعمی(مداح) نام برد.

این افراد در حالی بازداشت شده اند که کسی از اتهام آنها خبر ندارد، اما برخی فعالان سیاسی گمان می کنند بازداشت آنها در ارتباط با مشارکت در تجمع مقابل منزل شیخ عیسی قاسم باشد و بر این باورند که این اقدامات برای به راه انداختن جنگ روانی علیه شیعیان و حامیان شیخ قاسم صورت می گیرد تا فضا برای سرکوب وحشیانه تجمع نیز فراهم شود.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیروهای امنیتی آل خلیفه تعداد زیادی از شهروندان عادی را نیز برای تحقیق احضار کرده که افرادی همچون والدین شهید علی جواد الشیخ و سید هاشم السید سعید در میان آنها هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha