پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س)

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: دهه کرامت با عنایت مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و تولیت های آستان های معصومین علیهم السلام به عنوان دهه فجری برای معارف و مسائل دینی ما تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین فلاحی در دیدار اعضای شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) که در سالن محراب حرم برگزار شد، گزارشی از فعالیت های فرهنگی آستان مقدس در دهه کرامت ارائه داد.
معاون فرهنگی آستان مقدس با اشاره به بزرگداشت دهه کرامت از دو دهه گذشته، گفت: هدف از این آیین معنوی، گرامیداشت مقام امام رضا و حضرت معصومه(علیهماالسلام) و اهتمام هرچه بیشتر به ترویج مکتب اهل بیت(ع) است.
وی افزود: ویژه برنامه های دهه کرامت در حرم کریمه اهل بیت(ع) از شب ولادت این بانو با آیین استقبال از کاروان خورشید –خادمان آستان قدس رضوی- و نقاره زنی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در این حرم شریف آغاز می شود.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحی به برگزاری مراسم افتتاحیه دهه کرامت در روز پنجشنبه، 14 مردادماه جاری (اول ذی القعده) با حضور تولیت آستان های قدس رضوی و حرم حضرت فاطمه معصومه در شبستان امام خمینی(ره) گفت: این مراسم ساعت 7 صبح در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می گردد.
وی ادامه داد: در دهه کرامت، همایش در پناه بانو ویژه بانوان، همایش ترنم باران ویژه دختران و پسران، محفل قرآنی هدیه ای از نور، جشن های خانوادگی نسیم کرامت، مجالس جشن، برگزاری دوره های آموزشی شخصیت شناسی امام رضا و حضرت فاطمه معصومه(علیهماالسلام) و جشنواره دهه کرامت ویژه کودکان از جمله برنامه های این دهه در حرم کریمه اهل بیت(ع) است.
معاون فرهنگی آستان مقدس با اشاره به اعزام سفیران کریمه به 14 استان کشور در دهه کرامت گفت: در این ایام، خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در 14 استان حضور می یابند؛ همچنین لازم به ذکر است در برخی از استان ها با توجه به گستردگی و فراوانی مناطق، دو یا سه کاروان حضور می یابند.
وی افزود: از دیگر برنامه های حرم مطهر در دهه کرامت، برگزاری دوره های آموزشی معرفی شخصیت و سیره حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برای زائران غیر ایرانی است.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحی در پایان افزود: دهه کرامت با عنایت مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و تولیت های آستان های معصومین(علیهم السلام) به عنوان دهه فجری برای معارف و مسائل دینی ما تبدیل شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha