پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی، مرجع سازی را خطرناک‌ترین جنگ روانی دشمن علیه تشیع دانست و گفت: جریان انحرافی شیعی بیش از ۲۴ شبکه ماهواره‌ای در اختیار دارد که هزینه سالانه هر یک از آنها بیش از ۱۰ هزار دلار می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، امروز چهارشنبه در جمع گروهی از طلاب و روحانیون با اشاره به آیه « لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ مِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذىً كَثِيراً» (آیه 186 سوره آل عمران) اظهار داشت: در این آیه خدای متعال خبر می‌دهد که در آینده جامعه اسلامی با سه چالش آسیب‌های جانی، مالی و روانی روبرو خواهد شد، به عبارت دیگر سه نوع جنگ ، جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، یکی جنگی که موجودیت و جان جامعه اسلامی را تهدید می‌کند و دومی جنگی که بنیان‌های اقتصادی جامعه اسلامی را تهدید می‌کند و سومی جنگ روانی.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما هر سه نوع این جنگ‌ها را تجربه کردیم، ابتدا دشمن جنگ تحمیلی 8 ساله را علیه ما راه انداخت و سپس جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کرد و الان نیز جنگ روانی که مهمتر از همه این جنگ‌ها است را علیه ما راه انداخته و جنگ فرهنگی زیر مجموعه این جنگ روانی است.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه جنگ فرهنگی همان جنگ دین‌زدایی از جامعه اسلامی است، ابراز داشت: جنگ روانی در سه شکل به ما تحمیل شده و هم چنان ادامه دارد، شکل اول آن علیه قدسیت است. در این مرحله، دشمن اقدام به تقدس‌زدایی در جامعه اسلامی می‌کند و به مقدسات دینی از جمله ذات اقدس الهی، قرآن کریم، رسول اکرم(ص)، ائمه معصومین(ع) و حتی مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه حمله می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در این مرحله دشمن به هر آنچه در جامعه اسلامی مقدس است، حمله می کند، افزود: ما علما وظیفه داریم قدسیت را برای مردم تبیین و آنها را نسبت به حمله به مقدسات آگاه کنیم تا جلوی هجمه خبیث و ناپاک علیه مقدسات را بگیریم.

آیت الله اراکی ادامه داد: شکل دوم جنگ روانی، قطع رابطه توده جامعه اسلامی و جامعه شیعی با مرجعیت و روحانیت است. وقتی دشمن مشاهده کرد که نقطه اصلی اقتدار جامعه اسلامی محور روحانیت و مرجعیت است، لذا در این مرحله سعی کرد پیوند میان مرجعیت و روحانیت با توده مردم را هدف قرار دهد.

وی اضافه کرد: برای نمونه الان در دانشگاه تل آویو ده‌ها مؤسسه تحقیقاتی وجود دارد که در این زمینه تحقیق و بررسی می‌کنند تا بتوانند به این پیوند آسیب برسانند. دشمن در این مرحله از انواع ابزار‌ها نظیر مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها، داستان، فیلم و ... بهره برده است.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: تعدد قرائت‌ها از دین یکی از نمونه‌های نفوذ در جامعه اسلامی برای قطع پیوند مرجعیت و روحانیت با مردم جامعه اسلامی است.

آیت الله اراکی تصریح کرد: شکل سوم جنگ روانی، «مرجع تراشی» است که خطرناک‌ترین محور است. در این مرحله دشمن با ایجاد مراجع دروغین تلاش می‌کند که به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

عضو خبرگان رهبری افزود: این نوع مرجع همواره تأکید دارد که کاری با سیاست ندارند و در گفتار و رفتار خود هیچ نوع مخالفتی با توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم ابراز نمی‌کنند .برای نمونه جریان انحرافی شیعه تاکنون حتی یک کلمه علیه جنایات اسرائیل در شبکه‌های ماهواره‌ای خود بیان نکرده است، اما در مقابل همواره علیه جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و حتی انصار الله یمن جبهه گیری می‌کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به جریان انحرافی شیعی گفت: اولین کاری که جریان انحرافی شیعه برای نفوذ در جهان اسلام انجام داد، ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای بود، الان این جریان بیش از 24 شبکه ماهواره‌ای در اختیار دارد که هزینه سالانه هر یک از این شبکه‌های بیش از 10 هزار دلار می‌باشد و معلوم نیست این هزینه‌ها از کجا و توسط چه کسانی تأمین می‌شود.

وی افزود: این جریان تلاش دارد که شیعه را از درون متلاشی کند و این خطرناک‌ترین شکل جنگ روانی است و نبرد با این جریان بزرگترین نبرد است، زیرا هیچ اعتقادی به دین در رأس این جریان وجود ندارد و چون این جریان به دنبال ریاست است، لذا دشمنان از این جریان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: الان آمریکا و انگلیس تلاش دارند این نوع مرجعیت را ترویج نموده و شبکه‌ای و موروثی کنند.

عضو خبرگان رهبرییادآور شد: این جریان نه با عربستان، نه با اسرائیل و نه با آمریکا کاری دارد، بلکه همه هجمه‌های آنها علیه امام راحل، مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله اراکی در پایان تأکید کرد: جنگ فرهنگی که الان علیه اسلام ناب، شیعه و مردم راه انداخته شده، باید بسیار جدی گرفته شود. 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha