شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوهران سمنان تصریح کرد: حیا نقطه قوت زن و دختران است و نباید اجازه دهیم که به نام شهامت و شجاعت در جامعه آن را از زنان بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از سمنان،  خانم شجائیان، استاد حوزه علمیه خوهران سمنان، در مراسم جشن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، در کانون شهید بیدقی مهدیشهر گفت:اسلام برای زن ارزش و اهمیت ویژه ای قائل است ودر مقام انسانیت هیچ فرقی بین مرد وزن وجود ندارد،اما تفاوت های طبیعی در بین زن و مرد وجود دارد که خداوند از روی حکمت آن را قرار داده است.

استاد حوزه علمیه خوهران سمنان ادامه داد: حیا نقطه قوت زن و دختران است و نباید اجازه دهیم که به نام شهامت و شجاعت در جامعه آن را از ما بگیرند. همچنین تکبر در مقابل نامحرم باعث افتخار زنان است و هیچ کس حق ندارد به خاطر این خصلت، دختر و زن را سرزنش کند، چرا که این امر موجب حفظ  کرامت انسانی دختران و زنان می شود.

وی با بیان این که حضور دختران و زنان در مکان و محیطی که نامحرمان وجود دارند شجاعت نبوده و برازنده یک دختر و زن مسلمان نیست، ابراز داشت: زنی که حجاب خود را رعایت می کند هم خود را حفظ کرده هم جامعه را، چرا که فرد بد حجاب اول به خود و سپس به کل جامعه ضربه می زند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha