پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 حضرت معصومه(س)

حوزه/ حضرت معصومه(س) با وجود سختی ها و مشقت های فراوان در آن زمان، تنها به دلیل گسترش فرهنگ ولایت مداری و دیدار با امام زمان خویش از مدینه به سمت طوس حرکت کردند و با این اقدام، تبعیت محض از ولایت و رهبری را برای شیعیان به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه(س)با بیان این که کریمه اهل بیت(س) از الگوهای بی دلیل برای دختران مسلمان و شیعه است، گفت: زندگانی آن بانوی بزرگوار از جهات متعدد برای بانوان و دختران الگوست و باید با شناخت در سیره و روش زندگانی ایشان در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، در مسیر تکامل حرکت کنند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) درباره حضرت معصومه(س)  فرموده اند " مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ كَمَنْ زَارَنى/ هركس معصومه را در قم زيارت كند، مانند كسى است كه مرا زيارت كرده است"، این امر جایگاه معنوی بی نظیر ایشان را در مکتب شیعه بخوبی نمایان می سازد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به جایگاه علمی حضرت معصومه(س)، بیان داشت:آن بانوی بزرگوار در طول حیات خویش با علم بالای خود به سئوالات و شبهات عالمانه پاسخ می دادند.

وی، ولایت پذیری و ولایت مداری محض را از دیگر ویژگی های کریمه اهل بیت(س) برشمرد و تصریح کرد: حضرت معصومه(س) با وجود سختی ها و مشقت های فراوان در آن زمان، تنها به دلیل گسترش فرهنگ ولایت مداری و دیدار با امام زمان خویش از مدینه به سمت طوس حرکت کردند و با این اقدام، تبعیت محض از ولایت و رهبری را برای شیعیان به یادگار گذاشت.

این محقق دینی  توجه به بعد سیاست مداری و تسلط بر اوضاع زمان را از دیگر ویژگی های بارز شخصیتی حضرت معصومه(س) دانست و خاطر نشان ساخت: زندگانی معنوی آن بانوی بزرگوار به همراه حضور در میادین مختلف اجتماعی و سیاسی از جمله درس های بی نظیر برای الگوگیری بانوان شیعه از ایشان است.

حجت الاسلام شمسی فر، عبادت، تهجد و شب زنده داری خالصانه کریمه اهل بیت(س) را از دیگر ویژگی های ایشان دانست و گفت: دختران می توانند سیره و منش زندگانی آن بانوی بزرگ را سر لوحه زندگی خود قرار دهند و در ابعاد گوناگون معنوی، اخلاقی، علمی و عفاف و حجاب به ایشان اقتدا نمایند.

وی در پایان با تاکید بر این که تمسک به سیره اهل بیت(ع) و گسترش سبک زندگی آن بزرگواران در جامعه موجبات پیشگیری بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهد شد، افزود: با تمسک به اهل بیت(ع) زندگی فردی و اجتماعی ما رنگ و بوی الهی خواهد گرفت و اسراف و تجمل گرایی، چشم و هم چشمی، اختلافات، تضعیف اعتقادات دینی و ... رنگ خواهد باخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha