جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام محسن جلالی -حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام جلالی، شکل گیری حوزه علمیه قم در کنار بارگاه حضرت معصومه(س) را از الطاف الهی خواند و گفت: در تمامی تاریخ حرم کریمه اهل بیت(س) مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، شکل گیری حوزه علمیه قم در کنار بارگاه حضرت  معصومه(س) را از الطاف الهی خواند و گفت: در تمامی تاریخ حرم کریمه اهل بیت(س) مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: نقل است ملا صدرا از کهک برای نماز به کنار مقبره ایشان می آمد و مشکلات فلسفی خود را در کنار مقبره این بانو گرامی حل می نمود، این احترام در بین علما نجف نیز مشاهده می شود، آیت الله بهجت نیز هر روز صبح برای نماز به مرقد حضرت معصومه می رفتند، توجه به سیره علما ما را به این نتیجه می رساند که توجه به ایشان بسیار مهم است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان، جایگاه حضرت معصومه(س) را بسیار رفیع دانست و بیان داشت: امروز مردم توجه خاصی به این حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) دارند و هر هفته شاهد افزایش تعداد کاروان هایی هستیم که  به زیارت این بارگاه می روند و این نشان از توجه مردم به شخصیت و کرامات این بانو عظیم الشان دارد.

حجت الاسلام جلالی در پایان افزود: دهه کرامت که بین ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) است، با توجه به آن که این دو معصوم منشا کرامت و بزرگواری برای ملت ایران هستند، باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از ظرفیت حوزه و آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ رضوی می تواند در این دهه کارساز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha