جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که راه تعالی و اعتقاد به فرهنگ نجات بخش انسان توجه به سیره رضوی است، افزود: کرامت انسانی که امام رضا(ع) پرچمدار آن بودند، امروز گمشده بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در اولین دوره ضیافت اندیشه استادان دانشگاه های خراسان بزرگ، در سالن همایش های دانشگاه امام رضا(ع) مشهد با تبریک ایام دهه کرامت، گفت: بهترین جایی که می تواند به این موضوع بپردازد و طرح هایی داشته باشد؛ ظرفیت مشهد و حوزه علیمه کهن است که فرهیختگان و اندیشمندان  فراوانی در آن وجود دارد تا آزاد اندیشی مبتنی بر معارف دینی اتفاق بیفتد.

وی خطاب به استادان دانشگاه های خراسان رضوی، با اشاره به این که راه تعالی و اعتقاد به فرهنگ نجات بخش انسان توجه به سیره رضوی است، افزود: کرامت انسانی که امام رضا(ع) پرچمدار آن بودند، امروز گمشده بشریت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پرچم داری کرامت انسان در باطن امامت است؛ آنچه شیخ عیسی قاسم می گوید پیامش کرامت انسان است، شهروند بحرینی ویمنی می خواهد کرامت داشته باشد.

وی به نگاه غرب به کرامت انسانی اشاره کرد و افزود: ادعای حقوق بشر غربی که امروز گوش فلک را پر کرده است به  کجا منتهی شده است؟ این نوع حقوق بشر به بن بست رساندن ارزش ها را دنبال می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر این که کرامت انسانی و حقوق بشر در فرهنگ اهل بیت(ع) جایگاه بسیار ویژه ای دارد، تصریح کرد: سیاست توأم با دیانت نسخه نجات بخش دنیای معاصر است و انقلاب اسلامی داعیه دار حاکمیت اسلام و دفاع از کرامت انسانی است  

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با بیان این که سیره رضوی باید در دانشگاه ها تبیین و تدریس شود،  تصریح کرد: در ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه باید نگاه محققانه مبتنی بر باور نجات بخش بودن کلمات حضرت رضا(ع) حاکم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی، رئیس نهاد نمایندگی ولی رهبری در دانشگاه های استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: طرح ضیافت اندیشه، ظرفیت ارزشمندی برای ارتقاء معرفت دینی و معنوی  اساتید است و به لحاظ علمی نیز ثمرات خوبی داشته است .

دکتر خلیل زاده، رئیس دانشگاه امام رضا (ع) نیز بر ضرورت توجه به سیره حضرت رضا(ع) تاکید کرد و گفت: باید برای گسترش معارف رضوی درسنامه تدوین شود.

انتهای پیام/ ح

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha