جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرجواد مرعشی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تهران، با بیان این که به خبرنگار در اصطلاح دینی، روات گفته می شود، گفت: بسیاری از راویان در طول تاریخ تشیع وجود داشته اند که نقل قول های ائمه معصومین(ع) را در کتب تاریخی نقل کرده اند و به نوعی همان کار خبرنگاری را انجام داده اند .

حجت الاسلام و المسلمین میرجواد مرعشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فرا رسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار، اظهار داشت: مسئله خبر و اطلاع رسانی، همواره از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و در زمان فعلی نیز این اهمیت به اوج خود رسیده است و از این رو نقش خبرنگاران یک نقش مهم تلقی می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خبرنگاران باید بیش از هر شخص دیگری نسبت به اهمیت و حساسیت این جایگاه مطلع باشند، گفت: خبرنگاران باید اخبار را صحیح و مستند منتشر کرده و البته بدانند که لازم نیست که هر خبری در هر زمانی منتشر شود، در غیر این صورت و رعایت نکردن شرایط کار خبرنگاری که صداقت و درستی است و مصلحت کار که لحاظ کردن شرایط جامعه است، اعتبار خبرنگاران کاسته خواهد شد.

 استاد حوزه علمیه تهران با بیان این که صداقت مهمترین شاخصه یک خبرنگار است که از این طریق اعتبار بالایی برای خبرنگار ایجاد می کند، گفت: امروز فضاهای مجازی مملو از خبرها در زمینه های مختلف است، اما مردم به اخبار این شبکه ها از جمله تلگرام و ... اعتماد چندانی نمی کنند، چون در موارد متعددی اخبار نادرست توسط این شبکه ها منتشر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرعشی افزود: از سوی دیگر رسانه هایی وجود دارند که به دلیل حرکت صحیح و در راستای صداقت و مصلحت جامعه، مورد اعتماد مردم هستند و مردم آن ها را قبول دارند که برای مثال می توان به خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه اشاره کرد که مورد احترام و اعتماد و دارای جایگاه هستند.

وی با بیان این که خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه باید بیش از این بدرخشند، گفت: امیدواریم همان گونه که امروز خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه مورد اعتماد حوزه های علمیه اعم از مراجع معظم تقلید، علما، اساتید و طلاب هستند، با تلاش بیشتر و ادامه روند با صداقت خود، مورد اعتماد بیش از پیش اقلیت های دینی غیر مسلمان نیز قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران، در ادامه سخنان خود با بیان این که از خبرنگاران کشورمان انتظار است که بر اساس اهداف دینی و قرآنی به رسالت مقدس خبرنگاری نگاه کنند، گفت: به خبرنگار در اصطلاح دینی، روات گفته می شود؛ بسیاری از راویان در طول تاریخ تشیع وجود داشته اند که نقل قول های ائمه معصومین(ع) و امامان بزرگوار(ع) را در کتب تاریخی نقل کرده اند و به نوعی همان کار خبرنگاری را انجام داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مرعشی در پایان تصریح کرد: در دین مقدس اسلام راویان احترام خاصی دارند و به ویژه در مذهب تشیع تأکید شده که راویان باید مورد احترام باشند، لذا امروز هم وقتی در جامعه گفته می شود که فلان فرد خبرنگار است و به درستی و صداقت هم کارش را انجام می دهد، باید مورد احترام جامعه و مسئولان قرار گیرد..

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha