شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مصطفی خاکسار- معاون امداد آستان قدس رضوی

حوزه/ معاون امداد آستان قدس رضوی گفت: ۱۸ هزار عنوان برنامه حمایتی در قالب خدمات پزشکی، اهدای جهیزیه به زوج های جوان، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، تامین هزینه های درمان بیماران خاص و ... در مناطق محروم سراسر کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مصطفی خاکسار در جمع اعضای ستاد خبری «زیر سایه خورشید» به تشریح بخشی از برنامه‌های در دست اقدام آستان قدس رضوی در راستای محرومیت‌زدایی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در حُکم 7 ماده ای خطاب به تولیت آستان قدس، بر اهتمام این مجموعه عظیم در جهت محرومیت‌زدایی از مستمندان و مستضعفان تاکید کردند.

وی افزود: فرمایشات و تاکیدات داهیانه معظم‌له، به تحولی مثبت در ماموریت‌ها و رویکردهای این آستان مقدس منجر شده و بسترساز آن خواهد شد تا خیران و نیک‌اندیشان، به اتکای نام حضرت رضا(علیه السلام) در این رویکرد مشارکت نمایند. در همین راستا توجه به محرومان و گره‌گشایی از نیازمندان و توسعه فرهنگ خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان که از جمله آموزه‌های سیره زندگی حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) است، در این دوره از اعزام کاروان‌های فرهنگی تبلیغی زیر سایه خورشید به سراسر کشور مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امداد آستان قدس رضوی در ادامه از خدماتی که در طول دهه کرامت به اجرا در می آید گفت: توزیع 18هزار و 370 بسته ارزاق در میان خانواده‌های محروم، آزادسازی 26زندانی جرایم غیرعمد، تهیه و توزیع 254سری جهیزیه، آغاز 78مورد عملیات ساختمانی با کاربری‌های مختلفی نظیر مسکن محرومان و...، دیدار با 320 خانواده شهید و تامین هزینه درمان 20بیمار خاص؛ از جمله مهم ترین برنامه‌های حمایتی و خدمت رسانی به محرومان سراسر کشور می باشد.

خاکسار، خدمت به محرومان را توفیقی دانست که از برکت آن جامعه سرشار از همدلی می‌شود و خاطر نشان کرد: علاوه بر خدمات ارائه شده در مناطق محروم کشور همزمان با میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) برای هزار و560 زیارت اولی که تاکنون توفیق زیارت بارگاه آن حضرت را نداشتند بستر و فرصت حضور در مشهد و پابوسی بارگاه حضرت رضا(علیه السلام) را فراهم کرده ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha