جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید حسن مبارز

حوزه/ مسئول انجمن شعر طلاب کشور بر لزوم راه اندازی و توسعه و تقویت کرسی‌های آزاداندیشی ادبیات در حوزه های علمیه تاکید کرد.

حجت الاسلام سید حسن مبارز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که در سال های گذشته شاهد رقم خوردن اتفاقات و تحولات بسیار خوبی در زمینه شعر و ادبیات در حوزه بوده ایم، اظهار داشت: با این حال به نظر می رسد که ما همچنان نیازمند تحولات بیشتر به خصوص در زمینه ایجاد وتقویت کرسی های آزاداندیشی ادبیات در حوزه های علمیه هستیم.

 وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه شعر و ادبیات در دنیای امروز گفت: با توجه به این که حرکت خوبی در زمینه ایجاد و توسعه کرسی های آزاداندیشی در عرصه فقه و اصول در حوزه آغاز شده ، بسیار خوب و بجاست که شاهد رقم خوردن این اتفاق مبارک در رابطه با شعر و ادبیات باشیم.

این شاعر آیینی خاطرنشان کرد: بی شک اگر طلاب و فضلای حوزه به خصوص در دنیای کنونی تسلط بیشتر و بهتری به ادبیات فارسی داشته و در زمینه شعر و داستان به شناخت بهتری دست یابند ، می توانند تاثیرگذاری بهتری بر مخاطبان انبوه خود خاصه در امر مقدس تبلیغ داشته باشند.

وی با بیان این که استعدادهای ناب شعر و ادبیات در حوزه علمیه امروز وجود دارد، افزود: آنچه ضرورت دارد این است که حمایت بیشتر و مطلوب تری از این استعدادها به عمل آید تا انشاالله در آینده شاهد به ثمر نشستن آن ها در مسیر اهداف متعالی دینی و اسلامی باشیم.

حجت الاسلام مبارز در خاتمه گفت: به ویژه در رابطه با شعر که از دیرباز در تاریخ کشور ما به عنوان ابزاری مؤثر مورد استفاده دین شناسان قرار گرفته تا از این طریق معارف اصیل دین را به شیوه‌ای جذاب به مخاطبان خود ارایه دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha