جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راهپیمایان در نیویورک خواستار آزادی بلال کاید، زندانی فلسطینی شدند

حوزه/ عده‌ای از مردم شهر نیویورک با تجمع در مقابل یک دفتر امنیتی بریتانیایی-دانمارکی خواستار آزادی بلال کاید، زندانی سیاسی فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند که نزدیک به ۲ ماه است در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، عده‌ای از مردم شهر نیویورک با تجمع در مقابل یک دفتر امنیتی بریتانیایی-دانمارکی حامی رژیم صهیونیستی در خارج از منهتن، خواستار آزادی بلال کاید، زندانی سیاسی فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند که نزدیک به 2 ماه است در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

این شرکت امنیتی قراردادهای گزافی با زندان‌های اسرائیل بسته و اتاق‌های کنترل، تجهیزات و سیستم‌های امنیتی برای زندان‌ها، پست‌های بازرسی و مراکز آموزش پلیس را در اختیار نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

اعضای شبکه همبستگی با زندانیان فلسطینی در آمریکا درحالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی برای آزادی کاید در دست داشتند، روبروی این دفتر شرکت امنیتی تجمع یافته و خواستار آزادی بلال کاید شدند که از 15 ژوئن تا کنون بدون هیچ گونه اتهام یا محاکمه‌ای در بازداشت موقت (اداری) به سر می‌برد. او که بیش از 14 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بوده است، پس از آزادی از زندان در 13 ژوئن امسال و پایان محکومیتش مورد بازداشت موقت قرار گرفته است.

پرونده کاید تهدیدی خطرناک برای تمامی زندانیان فلسطینی محسوب می‌شود که محکومیت‌های طولانی مدت داشته و دادگاه اسرائیل می‌تواند به سادگی با قرار بازداشت موقت محکومیت آنان را به طور نامحدود بارها و بارها تجدید کند.

درحال حاضر نزدیک به 750 زندانی فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی تحت بازداشت موقت به سر برده و 7 هزار فلسطینی نیز در زندان‌های اسرائیل اسیر هستند.

 

تظاهرکنندگان در نیویورک شاهد همدردی از سوی رهگذران بوده و برگه‌ها و متونی درباره پرونده کاید از دست راهپیمایان دریافت کردند. رانندگان نیز در هنگام عبور از کنار آنان به نشانه همراهی بوق می‌زدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha