پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جنسیت

حوزه / امروز حتی به کودکان در مدارس این چیزها را می‌آموزند که هرکس می تواند جنسیت خود را تعیین کند. چرا این را می‌آموزند؟ زیرا این کتاب‌ها، کتاب‌های افراد و نهادهایی هستند که پول می‌دهند... خدا مرد و زن را آفرید، خدا جهان را اینگونه آفرید و ما عکس آن رفتار می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از "واتیکان اینسایدر"، پاپ در دیدار با جمعی از اساقفه که چندی قبل در پشت درهای بسته انجام شد و خبر آن دیروز منتشر شد، گفت: حق با بندیکت شانزدهم می باشد، دوران گناه علیه خالق است.

پاپ در پاسخ به سئوالات در مورد چهار موضوع و به طور خاص درباره تئوری جنسیت اظهارداشت : در اروپا ، آمریکا،  آمریکای لاتین، آفریقا و برخی از کشورهای آسیایی استعمار‌ ایدئولوژیک حقیقی وجود دارد و یکی از آنها تئوری  جنسیت نام دارد.  امروز حتی به کودکان در مدارس این چیزها را می‌آموزند که هرکس می تواند جنسیت خود را تعیین کند. چرا این را می‌آموزند؟ زیرا این کتاب‌ها، کتاب‌های افراد و نهادهایی هستند که پول می‌دهند.

وی ادامه داد: اینها استعمار‌ ایدئولوژیک است که متاسفانه توسط کشورهای بسیار با نفوذ حمایت می‌شود و  این وحشتناک است. خدا مرد و زن را آفرید، خدا جهان را  اینگونه آفرید و ما عکس آن رفتار می کنیم.

چگونگی و هدف از طرح تئوری جنسیت در مدارس

خاطر نشان می شود در سالهای اخیر در برخی مدارس جهان، از همان آغاز به دانش آموزان از تئوری جنسیت سخن به میان می آورند تا زمینه های ذهنی برای مشروعیتِ همجنس گرایی در آنها شکل بگیرد.

این طرح که در قالب چند پاراگراف در کتاب های زیست شناسی و نیز کتب آموزشی پایه ابتدایی گنجانده شده تلاش دارد به ادعای مروجان آن دانش آموزان را با مسئله جنسیت و نیز گرایش های غیر متعارف جنسی آشنا کند و از این طریق ضمن کاستن از تنفر و ترس موجود از پدیده همجنسگرایی, راه تعامل و تفاهم میان دانش آموزان دارای والدین متعارف از نظر جنسی را با دانش آموزانی که والدین همجنسگرا دارند فراهم سازد.

بخشی از این برنامه آموزشی که توسط اداره کل آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش فرانسه سفارش داده شده به طور خلاصه این ایده را القاء می کند که "گر چه افراد در هنگام تولد مذکر یا مونث به دنیا می آیند اما گرایش جنسی آنها ممکن است در طول زندگی دستخوش تغییر شود". از دیگر اهدف برنامه آموزشی یاد شده جا انداختن گرایش های متفاوت جنسی در ذهن دانش آموزان است

از دیگر نکات مطرح در این برنامه مرتبط دانستن مسئله جنسیت به فاکتورهای متعدد از جمله فاکتور ژنتیک و نیز ترشحات هورمونی است و البته بخشی از آن نیز به عنصر فراگیری و آموزش ربط داده شده است. بر این اساس هویت جنسی در میان انسان ها فرایندی پیجیده قلمداد شده تا جایی که دیگر نمی توان جنسیت را امری محتوم دانست و یا با تأسی از باورهای عمومی وسنتی آنرا این گونه تعریف کرد که « یک مرد یک مرد است » و « یک زن یک زن ».

چندی قبل که این نوع آموزشها در مدارس فرانسه افزایش یافت، مدارس وابسته به تشکل ها و انجمن های مذهبی, انجمن های خانوادگی و کانون های اجتماعی حمایت از خانواده و حتی تعدادی از شخصیت ها و فعالان سیاسی در فرانسه با انتشار بیانیه ها, جمع کردن امضاء و طومار و نیز تهدید به تحریم کتاب ها خواستار حذف بخش مربوط به گرایش های جنسی از کتب و جزوات آموزشی مدارس شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha