جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نرم افزار سیدبن طاووس

حوزه/ همزمان با ۵ ذی القعده سالروز رحلت این محدث بزرگ، نرم افزار ارزشمند سیدبن طاووس(ره) که شامل ۳۲ جلد کتاب می باشد، در قم تولید شد.

مدیر بخش ارتباطات مرکز نور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این نرم افزار حاوی متن کامل 28عنوان کتاب در 32 جلد از آثار رضی الدین سید بن طاووس به زبان عربی و فارسی است.

غلامرضا رحمانی افزود: این نرم افزار در قالب 15 موضوع از جمله تفسیر، عرفان، عقاید، اخلاق اسلامی، ردّیه ها و دفاعیه‌ها، اثبات امامت و ولایت، استخاره، مهدویت، نجوم، واقعه کربلا، دعا و زیارت و آداب سفر و غیره است.

وی با اشاره به کتب موجود در این نرم افزار بیان داشت: محاسبه نفس پیشگیری از وقوع جرم، متن و ترجمه کشف المحجه لثمره المهجة، اقبال الاعمال(طبع قدیم)، جمال الاسبوع بکمال العمل المشروع، فرج المهموم، اللهوف علی قتلی الطفوف، مهج الدعوات و منهج العبادات از جمله کتب موجود در این نرم افزار ارزشمند است.

وی افزود: از قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به ارتباط و مقایسه متون موجود در برنامه، جستجو در بیش از 6 هزار و 200 عنوان باب و سرفصل و کتب از طریق فهرست گزینشی، شخصیت شناسی سید بن طاووس و اطلاعاتی چند درباره کتب برنامه و ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، همچنین یادداشت برداری، ذخیره سازی و ویرایش و چاپ متن اشاره کرد.

انتهای پیام 313/17

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha