سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طرح سلام بر امامزاده حمزه(ع)

حوزه/ طرح فرهنگي "سلام بر فرزند امام موسي كاظم(ع)" به منظور بزرگداشت حضرت حمزة بن موسي الكاظم(ع)، در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، همزمان با ایام دهه کرامت، و به همّت اداره كل برنامه هاي فرهنگي-آموزشي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، طرح فرهنگي سلام فرزند امام موسي كاظم(ع)«امامزاده حمزه(ع)» با مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

اقشار مختلف مردم برای شرکت در طرح فرهنگی سلام بر فرزند امام موسی کاظم(ع) که از 15 مردادماه آغاز شده وتا ۱۵ شهریور ادامه داد، می توانند دل نوشته های خود خطاب به امامزاده حمزه بن موسی الکاظم(ع) را تا تاریخ 15 شهریورماه سال جاری، به آدرس تلگرامی @hazrate_hamzeh ارسال کرده تا با قرار گرفتن در سطح برترین دلنوشته ها، جوایز و هدایای متبرکی را از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دریافت کنند.

گفتني است، حضرت عبد العظيم(ع)، در زمان اقامت خود در شهرري ، روزها به زيارت قبري كه فعلاً در مقابل قبر اوست مي آمد و مي فرمود: « هذا قبر رجل من ولد موسي بن جعفر عليه السّلام ؛ اين قبر مردي از فرزندان امام موسي بن جعفر(عليه السّلام) است .» اولين كسي كه مكان اين قبر منوّر را زيارت و معرفي نمود جناب سيد الكريم حضرت عبد العظيم(ع) و بعدها اهالي متدّين و مشتاق به خاندان اهل بيت(ع) به زيارت وي مشرف شدند ، تا اين كه اولين بار سلاطين صفويه كه از اولاد او بوده اند، در ايام سلطنت خود به آن قبر، توجه جدي نمودند.

در همين رابطه، مرحوم دكتر محمد تقي مصطفوي در كتاب آثار تاريخي طهران مي نويسد : « بقعه امامزاده حمزه(عليه السّلام) مشتمل بر حرمي به اندازه تقريبي و هيئت حرم حضرت عبد العظيم(عليه السّلام) است و همانند آن مزيّن به آيينه كاري و داراي ضريح نقره اي از اواسط دوره قاجاريه و صندوق چوبي تازه ساز مي باشد. و ايوان بزرگ شرقي و مسجد بالاي سر ( در جانب غربي آن ) در جنوب غربي آستانه حضرت عبد العظيم(عليه السّلام) واقع است كه به نظر مي رسد از ابنيه دوران شاه طهماسب صفوي باشد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha