پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: پرهیز از مصرف بیش از حد و جلوگیری از اسراف یکی از راه‌های مبارزه با فقر است، چرا که اگر مصرف ما به اندازه و درست باشد می‌توانیم بخشی از درآمد خود را به فقرا و مستمندان کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در سلسله جشن‌های دهه کرامت که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین اهمیت کار، تلاش و اقتصاد از منظر قرآن و اهل بیت(ع) پرداخت.

وی در این خصوص عنوان کرد: یکی از توصیه‌های اسلام برای رشد اقتصادی جامعه مسلمین پرداخت وجوهات شرعی است که علاوه بر منافع اقتصادی برای جامعه، منشاء خیرات و برکات مادی و معنوی برای خود شخص نیز است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه در اسلام تاکید بسیاری بر پرداخت وجوهات شرعی شده است، اظهار کرد: در روایاتی که از ائمه معصومین(علیهم السلام) نقل شده که هر کس وجوهات شرعی خود یعنی خمس و زکات مال خود را پرداخت نکند، پیرو ما اهل بیت(ع) نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پرهیز از اسراف و زیاده روی در مصرف اشاره و عنوان کرد: پرهیز از مصرف بیش از حد و جلوگیری از اسراف یکی از راه‌های مبارزه با فقر است، چرا که اگر مصرف ما به اندازه و درست باشد می‌توانیم بخشی از درآمد خود را به فقرا و مستمندان کمک کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری اضافه کرد: برخی از خانواده‌ها بی‌بضاعت با حقوق کمی که از طریق کمیته امداد دریافت می‌کنند زندگی خود را به سختی اداره می‌کنند و این در حالی است که خانواده‌های مرفه چندین برابر نیاز خود مصرف می‌کنند و این امر باعث ایجاد نابرابری در جامعه می‌شود. 

 وی پرداخت وجوهات شرعی، کار و تلاش اقتصادی و پرهیز از اسراف را از جمله توصیه‌های اقتصادی دین مبین اسلام دانست و عنوان کرد: اگر همه ما به این توصیه‌ها دینی که در قرآن و احادیث اهل بیت(علیهم السلام) به آن اشاره شده است عمل کنیم، مشکلات اقتصادی حل می‌شود و زندگی‌ها به لطف خدا و عنایت اهل بیت(ع) پر خیر و برکت خواهد شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha