چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فلسطین

حوزه/ رژیم صهیونیستی به تازگی در اقدامی نژادپرستانه تصمیم گرفته کودکان عرب فلسطینی زیر ۱۲ سال را نیز به اتهام تروریسم زندانی کند در حالی که این کودکان قصد دفاع از سرزمین و مقدسات خود را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در راستای سیاست های کودک کشی رژیم صهیونیستی و در ادامه کشتار و شکنجه کودکان بی گناه فلسطینی، رژیم صهیونیستی به تازگی تصمیم گرفته کودکان زیر 12 سال فلسطینی را نیز به اتهام تروریسم زندانی کند.

بنا بر این قانون، دادگاه های رژیم صهیونیستی این حق را دارند که کودکانی را که در برابر اشغالگران صهیونیست مقاومت می کنند به زندان محکوم کنند و هدف خود از این قانون را نیز جلوگیری از تکرار حملات فلسطینی ها دانسته اند.

از سوی دیگر این قانون با محکومیت گسترده در میان مجامع فلسطینی و حقوق بشر واقع شده و آن را در زمره قوانین نژادپرستانه و انتقام جویانه علیه کودکان بی گناه فلسطیین دانسته اند که برگی دیگر از رسوایی اسرائیلی ها در سلب آزادی کودکان این سرزمین است که قصد دفاع از سرزمین و مقدسات خود را دارند.

سمیر زقوت مسئول دایره تحقیقات میدانی مرکز حقوق بشر "المیزان" می گوید این قانون خشن ترین قوانین نژادپرستانه اسرائیل است که به طور صریح با معاهدات بین المللی حامی حقوق کودکان منافات دارد و بدین ترتیب رژیم اشغالگر به تصویب قوانین نژادپرستانه خود ادامه می دهد بدون اینکه صدای اعتراضی از کشورهای عربی شنیده شود.

وی افزود: اسرائیل توجهی به قوانین بین الملل ندارد و التزامات و معاهدات خود درباره حقوق کودکان را زیر پا می گذارد و این رفتارها نژادپرستی و فاشیست بودن این رژیم را بیش از پیش نشان می دهد، زیرا این قانون فقط در مورد کودکان عرب اجرا می شود و این یک تبعیض آشکار بر اساس معیار نژاد انسان ها و یک نژادپرستی آشکار است.

لازم به ذکر است هم اکنون حدود 400 کودک و نوجوان فلسطینی در فاصله سنی 11 تا 17 سال در زندان های اسرائیل به سر می برند که بیشتر آنها در انتفاضه قدس بازداشت شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha