پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، حوزه انقلابی را پیشگام دفاع از ولایت فقیه خواند و گفت: امروز خدمت به مکتب اهل بیت(ع) شیوه های گوناگونی دارد و باید به مقتضیات زمان توجه کرد و برای انقلابی ماندن، دشمن را درست شناخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، امروز در جمع اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه قم و خراسان، در مشهد، "رهبری مطلوب یعنی نبوت و امامت و نیز اصل غیبت" و همچنین "فقاهت و مرجعیت" را دو رکن اساسی در استاندارد سازی دینی دانست و گفت: وظیفه امروز حوزه های علمیه و روحانیت این است که از این اسلوب و مبانی صیانت کنند.

وی با بیان اینکه بازسازی درونی قدرت و استحکام درونی نظام و بحث نفوذ و انقلابی گری را از موضوعاتی دانست که رهبر معظم انقلاب نسبت به آنها اشاره کرده اند، گفت: تکیه و درک درست نسبت به استانداردهای دینی از معیارها و ملاک های انقلابی ماندن حوزه و روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت انقلابی بودن حوزه های علمیه و پیشتازی روحانیت در حرکت های مختلف، اظهار کرد: آگاه سازی، هوشیار سازی، همراه سازی، بصیرت افزایی و مصون سازی مردم از جمله وظیفه و نقش روحانیت در جامعه امروزی است.

وی، فاصله گرفتن از ولایت، عقب ماندن از مرجعیت، جایگزینی دیگران به عنوان رهبری فکری و دینی، ظهور و بروز بدعت ها در دین و تنها ماندن ولایت فقیه را از نتایج بی تفاوتی حوزویان عنوان و خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن نیروهای انقلاب از حوزه ها، اختلافات دینی، پاسخ ندادن به نیازهای جامعه جهانی و ... را از نتایج بی تفاوتی حوزویان نسبت به انقلاب خواند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، دشمن شناسی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به فرمایشات قرآن درباره این موضوع، یادآور شد: بیش از ۱۵۰۰ آیه در این مسئله بیان شده که نشان دهنده اهمیت آن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، اعلام موضع شجاعانه و دوری از وامداری و هراس از دشمن را مورد تاکید قرار داد و به اهمیت استقلال در یک کشور و در مقابل اهداف استکباری آمریکا با هدف براندازی اسلام، اشاره و ابراز کرد: آنان با جنگ های مختلف نرم و سخت و امروز نیز با برقراری تعامل، درصدد براندازی نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: امروز خدمت به مکتب اهل بیت(ع) شیوه های گوناگونی دارد و باید به مقتضیات زمان توجه کرد و برای انقلابی ماندن، دشمن را درست شناخت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha