پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در نشستی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه

حوزه / روشنگری طلاب در زمینه سنت وقف موجب افزایش آگاهی و تمایل مردم به سمت وقف و موقوفات می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در نشستی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت و انتصاب حجت الاسلام آیت عباسیان به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان داشت: امید است این انتصاب منشأ خیر و برکت برای کرمانشاه و به خصوص حوزه های علمیه باشد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: خوشبختانه پس از انقلاب اوقاف و فرهنگ وقف پیشرفت چشمگیری داشته و وضعیت فرهنگی و دینی استان را سامان بخشیده است.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: یکی از برنامه های حوزه علمیه در راستای تبلیغ و ترویج دین، معرفی فرهنگ وقف و ترغیب مردم به این سنت حسنه توسط طلاب و روحانیون است که خوشبختانه تا کنون بدین وسیله توفیقات بسیاری نیز حاصل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه افزود: روشنگری طلاب در زمینه سنت وقف موجب افزایش آگاهی و تمایل مردم به سمت وقف و موقوفات می شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح کرد: حوزه های علمیه باید مستقل شوند لذا در راستای تحقق این مهم کمیته ای به نام وقف حوزه های علمیه تشکیل شده که قطعا موجب ارتقا و پیشرفت حوزه های علمیه و طلاب خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با ارائه راهکاری در راستای ارتقا برنامه های فرهنگی استان بیان داشت: اعتلای سطح فرهنگی و دینی استان نیازمند همدلی و یکپارچگی اداره کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه استان کرمانشاه است که امید با عنایات حضرت ولی عصر(عج) بتوانیم رسالت خود را تحقق بخشیم.

حجت الاسلام آیت عباسیان نیز در ادامه اوقاف را شعبه ای از حوزه علمیه دانست و ابراز داشت: بنده در هر پست و مقامی خدمت به حوزه های علمیه را افتخاری برای خود می دانم چرا که تا به امروز هرچه دارم به برکت حوزه علمیه و تحصیل در مدارس علمیه می باشد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ادامه داد: نسبت به ارتقا و اعتلای حوزه های علمیه دغدغه ای هدفمند داریم که امید است با همکاری و همدلی حوزه و اداره کل اوقاف این امر تحقق یابد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha