جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 390936
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
نشست حوزه و اوقاف در کرمانشاه

حوزه / خوشبختانه پذیرش طلاب در حوزه علمیه کرمانشاه روند رو به رشدی داشته و از نظر عمرانی نیز مدارس علمیه در سطح مطلوبی به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد صالح بهشتی، در نشستی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه  این استان با ارائه گزاشی از حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر 11 مدرسه علمیه فعال در سطح استان وجود دارد که بیش از 1200 طلبه مشغول تحصیل علوم دینی می باشند.

وی ابراز داشت: خوشبختانه پذیرش طلاب در حوزه علمیه روند رو به رشدی داشته و از نظر عمرانی نیز مدارس علمیه در سطح مطلوبی به سر می برند.

معاون اداری و مالی حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برکات وقف در حوزه های علمیه عنوان داشت: به برکت سنت حسنه وقف در حوزه علمیه در خصوص کمک های نقد و غیر نقدی، سبد کالا، اغذیه، بن معیشتی و ... طلاب مجرد و متأهل مورد حمایت قرار می گیرند.

حجت الاسلام بهشتی به برگزاری دوره اختبار و تثبیت در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه اشاره و ابراز داشت: در این طرح که طرحی کشوری و نمونه است 16 استان از سراسر کشور و بیش از 280 طلبه در پایه های 1 تا 10 در دوره اختبار و تثبیت شرکت کردند.

معاون اداری و مالی حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به برنامه های جانبی دوره اختبار و تثبیت گفت: برگزاری جلسات اخلاق، دوره تجوید و قرائت قرآن، برپایی برنامه های ورزشی و ... بخشی از برنامه های این طرح بود که خوشبختانه به نحو احسن صورت پذیرفت.

وی در پایان خواستار همدلی اداره اوقاف و حوزه علمیه شد و ابراز داشت: امید است به برکت همدلی و همکاری هرچه بیشتر این دو نهاد شاهد پیشرفت روزافزون حوزه های علمیه باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha