پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید علی صدر عاملی- مدیر موسسه همراه مدارس اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدر عاملی، تعلیم و تربیت را مهمترین ماموریت روحانیت خواند و با تاکید بر ضرورت تدوین الگوی نظام تربیت دینی دانش آموزان، تصریح کرد: در سال‌های اخیر از نظام تربیت دینی در مدارس غافل بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی صدرعاملی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران از برگزاری دوره آموزش مهارت‌های مبلغین تربیتی ویژه روحانیون مدارس امین استان تهران با هدف آشنایی با الگوی نظام تربیت دینی در این مدارس خبر داد، و اظهار داشت: در این دوره تلاش بر این است تا مهارت‌های لازم برای ایجاد رابطه‌ای تاثیرگذار با متربی و اداره هر چه بهتر کلاس، به مربیان روحانی آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر از نظام تربیت دینی در مدارس غافل بوده ایم، افزود: اغلب اقدامات انجام شده در مدارس در بستر کارهای فرهنگی بوده و کمتر به موضوع تربیت توجه شده است. لذا بر آن شدیم تا با همکاری مبلغین دینی الگوی نظام تربیتی را در مدارس آموزش و پرورش تبیین و پیاده کنیم.

مدیرعامل موسسه همراه مدارس اسلامی با اشاره به اینکه کارهای تربیتی باید ماندگار و دائمی باشد، بیان داشت: در همین راستا گروه‌های کارشناسی ما در قم و تهران با مدارس آموزش و پرورش ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها برای همکاری در این زمینه دعوت به عمل آمده است.

حجت الاسلام صدرعاملی با بیان اینکه وظیفه اصلی روحانیت تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: رسالت روحانیون دلسوز نسبت به تعلیم و تربیت نسل آینده آن است که نقش تربیتی خود را در بسترهای متداول امروزی پهن نموده و به وظیفه سنگین و ذاتی خود عمل نمایند، که یکی از مهم‌ترین و کارآمد‌ترین نهاد‌ها «مدرسه» است.

مدیرعامل موسسه همراه مدارس اسلامی ادامه داد: به همین دلیل نیاز است تا روحانیون دلسوز در امر تعلیم و تربیت، به جهت کسب موفقیت در انجام این تکلیف الهی، میان نهاد مدرن و نظام تربیتی سنّتی و دینی ادغامی متناسب ایجاد کنند تا بتوانند با دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان ارتباط اثرگذار و صمیمانه ای برقرار کنند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف لازم است ابتدا طرح «الگوی نظام تربیت دینی در مدرسه» برای روحانیون تدوین و تبیین شود، که با برگزاری این دوره‌ها این کار صورت می‌گیرد. بر این اساس رویکرد اصلی ما در این دوره‌ها آموزش یکسری مهارت‌ها برای روحانیون مدارس امین می‌باشد.

حجت الاسلام صدرعاملی گفت: این دوره به مدت چهار روز و با همکاری مشترک موسسه همراه مدارس اسلامی و مدیریت حوزه علمیه استان تهران، در فرهنگ سرای سرچشمه برای روحانیون مدارس امین برگزار می‌گردد و بحث‌هایی مثل روانشناسی رشد، مهارت‌های کلاس‌داری، اصول مشاوره، ارتباط سازنده و مستمر با خانواده‌ها، معلمین و کادر مدارس، تکنیک‌های رفتاری با نوجوانان و... برای خوهران طلبه و برادران روحانی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha