سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ درست است که امروز به برخی از مسئولان انتقاد و گلایه داریم اما بر این باوربم که پر انتقادترین مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز به حکومت سیاه ۵۷ ساله پهلوی می ارزد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته در آیین بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در حرم مطهر آن امامزاده جلیل القدر ابراز داشت: مانورهای موشکی ها ما همزمان با اجرای برجام به این معنا بود که مذاکره ما از موضع قدرت است و نه ضعف و ما پایبند قراردادها و تعهد خودمان هستیم که اگر آنها عهد شکنی کرده و قراردادها را پاره کنند ما قرارداد برجام را آتش می زنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دکترین دفاعی ما تجاوز به هیچ کشوری نیست،خاطر نشان کرد: قدرت ما در دنیای گرگ ها  قدرت بازدارندگی است چرا که اگر این قدرت بازدارندگی نباشد برخی کشورها ملت های دیگر را می خورند.

پیروزی انقلاب و غافلگیری دنیای استکبار

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت های کم نطیرآن در دنیا باعث غافلگیری دشمنان انقلاب اسلامی شده است، خاطر نشان کرد: اگر دنیای استکبار می دانست که بذرانقلاب اسلامی روزی به درختی تنومند تبدیل می شود با دخالت های خود مانع رشد آن می شدند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: به فضل پروردگار، هدایت های امام خمینی(ره) و روشنگری های مقام معظم رهبری امروزه آن ساقه نازک تبدیل به درختی تنومند شده است که تند باد توطئه های دشمان حتی نمی تواند شاخه های این درخت را بلرزاند.

 وی با اشاره به این که نه مسائل هسته ای و نه حقوق بشر برای دنیای استکبار مطرح است، چرا که آنان درخط مقدم زیرپا گذاشتن حقوق مردم کشور خود و جهان هستند، خاطر نشان کرد: دنیای استکبار می خواهد در سرزمین ایران اسلام حاکم نباشد و در پی نابود کردن انقلاب اسلامی هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: به فضل پروردگار شجره طیبه انقلاب اسلامی همچون خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمنان و دنیای استکبار باقی خواهد ماند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: همه مردم به ویژه سیاسیون بدانند کوتاه آمدن در برابر دنیای استکبار نتیجه ای مانند برجام دارد، چرا که همه در مسئله برجام شاهد بودیم با وجود گذشت شش ماه از برجام و عمل کردن ما به تمام تعهدات و بند بند قراردادهایمان، اما آنها به هیچ یک ازقراردادهایشان پایبند نبودند و حرف های آنها بازی بود.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده هسته ای را امین و سخت کوش نامیدند، تاکید کرد: تیم مذاکره کننده در برخی از مواضع شجاعانه و قاطع عمل کردند و آنها باید بدانند که برخاسته از مردم هستند و اگر در مساله هسته ای کشورمان قاطع برخورد کنند ملت ما از آنها حمایت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، شعار "مرگ بر آمریکا" را عجین شده با جان مردم ایران اسلامی بیان کرد و ادامه داد: امروز دیپلماسی یک قدرت است و باید در اختیار دین قرار گیرد و تیم مذاکره کننده ما باید در برابر هر تهدیدی در همان سطح جواب دندان شکن بدهند، در این صورت محبوب ملت خواهند بود.

جهاد در راه دین عجین شده با جان مومن

آیت الله سید احمد خاتمی، دربخش دیگری از سخنان خود به مبارز، جهاد  و آرامش ناپذیری در راه دین اشاره کرد و گفت: نمی شود کسی از دین دم بزند، اما برای دین هزینه نکند، زیرا مومن در هر شرایطی با بهره گیری از فرهنگ جهاد، در مقابل حکومت باطل  ایستادگی می کند.

وی با بیان این که زندگی دینی و مکتبی هزینه بر است و انبیاء (ص) و ائمه اطهار (ع) ما بیش از همه در این میان سختی تحمل کرده اند، خاطر نشان کرد: دین مداری هزینه دارد و اگر انسان برای دین مداری خود هزینه ندهد دین آن از بین می رود.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: مردم ما یک حکومت دینی تشکیل دادند حکومتی که قانون اساسی آن برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) است و اگر ملت های دیگر دنبال متنی برای حکومت اسلامی خود هستند  قانون اساسی ایران اسلامی بهترین متن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به دوره 57 ساله حکومت سیاه پهلوی اشاره کرد وگفت: مردم ما حاکمان جاعل، فاسد و بی دین را بیرون کردند و حکومت سیاه پهلوی را از بین بردند و به جای آن حکومت، مومنین و متدینین به وجود آوردند .

آیت الله خاتمی افزود: درست است که امروز به برخی از مسئولان انتقاد و گلایه داریم، اما بر این باوربم که پر انتقادترین مسئولان جمهوری اسلامی ایران نیز به حکومت سیاه 57 ساله پهلوی می ارزد.

مخالفت با کلیت نظام روشنفکری نیست، کهنه فکری است

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود ابراز داشت: کسانی که با بیان و قلمشان در سایت ها و فضای مجازی به تضعیف کلیت نظام پرداخته و قانون اساسی و ولایت فقیه را زیر سئوال می برند، فکر می کنند که روشنفکر هستند، این کارها کهنه فکری است.

 آیت الله خاتمی با بیان اینکه ملت ما با اهدای بیش از 200 هزار شهید نظام اسلامی را به دست آورده اند، خاطر نشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی آزادی وجود دارد، اما درست نیست که برخی دائم با غر زدن به اصل نظام خدشه وارد کنند بلکه مصداق انتقاد سازنده امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به توطئه های دشمنان در 37 سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ازابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه های مختلفی از جمله: توطئه کمونیست ها،جنگ قومیت ها،ترورهای کور،جنگ تحمیلی هشت ساله،نفوذی ها و فتنه سال 88 برای ضربه زدن به نظام اسلامی برنامه ریزی و اجرا شد که به فضل پروردگار همه آنها خنثی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عملکرد ولایت فقیه دردوران 37 ساله پیروزی انقلاب اسلامی در جهت خنثی کردن توطئه ها مصداق خوبی است، تاکید کرد: جهادِ امروز تقویت نظام اسلامی است که همگان باید قدرت خود را در تقویت نظام اسلامی به کار بگیرند.

اقتصاد مقاومتی یعنی رونق تولید داخلی

امام جمعه موقت تهران، اقتصاد مقاومتی را رونق تولیدات داخلی بیان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به این معناست که کشور را به گونه ای بسازیم که تنش های اقتصادی وضع معیشت مردم ما را متزلزل نکند و برنامه ریزی ها در این زمینه با نگاه به درون کشور باشد و تولید داخل رونق و رواج گیرد.

وی با اشاره به این که شاهد کارهای در زمینه اقتصادی مقاومتی بوده ام، گفت: اینکه کسی بگوید در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور هیچ کاری انجام نشده درست نیست و اعتقادی به این حرف ندارم، زیرا کارهایی در این زمینه انجام شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: دولت باید قدرت خود در عرصه اقتصادی را در راه اقتدار دین به کار بگیرد تا دشمنان نتوانند از این روزنه به ما ضربه بزنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که هزینه های بیت المال باید در راه اعتلای مردم هزینه شود، ابراز داشت: همه برنامه ریزی ها در کشور باید بر اساس تقویت دین و معنویت مردم باشد.

وی به دریافت حقوق های نجومی توسط برخی از مدیران اشاره و خاطر نشان کرد: در اوج دریافت حقوق های نامتعارف و آنچنانی توسط برخی از مدیران، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و شورای عالی حوزه علمیه قم حتی یک ریال هم حقوق نمی گیرند و خدمت ِافتخاری به مردم ارائه می دهند که  نتیجه این نوع کار کردن ها آبادانی در کشور است.

انتقاد از وضع عفاف و حجاب   

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: امروز حتی یک نفر هم نمی تواند بگوید که وضع حجاب کشور اسلامی مناسب است، چرا که بدحجابی و بی حجابی های فزاینده هیچ سنخیتی با نظام اسلامی ما ندارد.

وی با اشاره به این که در عرصه بد حجابی تنها مچ گیری دردی را دوا نمی کند و تنها مطالبه ما در این بخش اجرای قانون حجاب و عفاف سال 1386 در کشور است، خاطر نشان کرد: قانون حجاب و عفاف 312 ماده دارد که در زمینه حجاب و عفاف به 25 دستگاه تعیین تکلیف کرده است و این درحالی است که مساله حجاب را نمی توان تنها بر عهده نیروی انتظامی قرار داد و تمام دستگاه ها باید در این عرصه وارد شوند تا نابسامانی این عرصه به سامان برسد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در مساله حجاب خانواده ها نیز سهم مهم و موثری دارند و نمی تواند در این عرصه تنها منتظر فعالیت دولت و قوه قضائیه باشیم بلکه پدران و مادران ما زمانی که دخترانشان می خواهند با حجاب بد از خانه به جامعه بیاید باید جلوی آنها را بگیرند و فرزندان خود را نصیحت کنند و نمی توان منتظر بود تا نیروی انتظامی برخورد کند.

دهه کرامت ابتکار نظام مقدس جهموری اسلامی

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، دهه کرامت را از ابتکارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد و ابراز داشت: این دهه فرصت مناسبی برای عرضه سیره امام رضا(ع)، حضرت احمدبن موسی(ع) و امامزادگان واجب التعظیم است.

وی با بیان اینکه حضرت احمدبن موسی(ع) در مقابله با دشمنان اهل بیت(ع) به شهادت رسیده است گفت: وجود امام زاده هایی مانند حضرت احمدبن موسی(ع)، سید علاالدین حسین(ع) و سید میر محمدبن موسی(ع) چراغ راه و چراغ ولایت مداری مردم و مایه برکت این خطه هستند .

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان یادآور شد: مومن همه قدرتش را در خدمت دین قرار می دهد که این مبنا الهام گرفته از ائمه اطهار (ع) و امام زادگان ماست که همه ما باید به آن توجه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha