سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه مشترک مرکز خدمات و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

حوزه/ جلسه مشترک مرکز خدمات و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور مسئولین دو مجموعه به منظور بررسی راهکارهای گسترش همکاری دو مجموعه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  جلسه مشترک مرکز خدمات و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با حضور رئیس مرکز خدمات، رئیس عقیدتی سیاسی ارتش و مسئولین دو مجموعه در سالن جلسات مرکز خدمات برگزار شد.

مرکز خدمات نقش ارزنده‌ای در حفظ عزت‌نفس حوزه دارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این جلسه گفت: طلاب و روحانیون، سربازان فداکار نظام برای مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمنان هستند و ارزش خدمت به این حوزه بسیار ارزشمند و مقدس است.
وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات بیان کرد: حوزه‌ای موفق خواهد شد که عزت نفسش حفظ شود و مرکز خدمات نقش بسیار ارزنده‌ای در حفظ عزت نفس حوزه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خدمات فرهنگی ارائه شده به فرزندان روحانیون را بسیار مناسب عنوان کرد و افزود: تشویق فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون یکی از برنامه‌های مناسب و هدفمند مرکز خدمات است که تأثیر بسیاری بر روحیه آنها دارد.
وی ضمن استقبال از همکاری مرکز خدمات و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تعامل متقابل مرکز خدمات و مراکز فرهنگی در شکوفایی این مرکز بسیار مؤثر خواهد بود و ما نیز آمادگی داریم در خدمت حوزه و مرکز خدمات باشیم.

فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با اهداف حوزه است

رئیس مرکز خدمات  نیز در ابتدای این دیدار ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت و با اشاره به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات در سال 70 به امر مقام معظم رهبری تأسیس شد و در طول سالیان گذشته رشد قابل قبولی را داشته است.
وی بیان کرد: روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی است ولی پس از انقلاب برای خود انتظار و توقعی را مطرح نکرد و حتی از حداقل حقوق شهروندی مانند بیمه محروم بود.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: روحانیت به عنوان یک مجموعه خدمت گذار و پاسدار دین می‌بایست از حداقل‌های حقوق شهروندی بهره‌مند باشد و امام خامنه ای احساس کردند که نیاز است مرکزی برای تأمین این نیازهای حداقلی ایجاد شود.
وی ابراز داشت: در دوره جدید مرکز خدمات که از سال 90 شروع شد یک بازنگری در مورد خدمات مرکز ایجاد شد و بازتعریفی از مرکز صورت گرفت.
رئیس مرکز خدمات عنوان کرد: بر اساس تعریف جدید، وظیفه مرکز خدمات حمایت از یک صنف نیست بلکه فعالیت‌های مرکز خدمات باید هدفمند با اهداف حوزه باشد و تلاش کند که اساتید بهتر تدریس کنند و طلاب نیز بهتر به درس و تبلیغ بپردازند.
وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات مانند طرح تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی، همایش معمرین، همایش تلبس، بیمه و غیره اشاره کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در پایان ضمن تأکید بر ارتباط و همکاری بین نهادهای حوزوی و نهادهایی که در رأس آن روحانیت نقش دارد، گفت: ظرفیت‌های مؤثری در کشور وجود دارد که می‌توانیم به‌منظور هم‌افزایی از آنها استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: مرکز خدمات ظرفیت‌هایی دارد که این ظرفیت و تجربه را می‌تواند در اختیار دیگر نهادها قرار دهد و همچنین ما می‌توانیم از تجربیات ارتش در عرصه‌های مختلف مانند سلامت، مسکن، تعاون، فروشگاه، اردوگاه‌ها و غیره تعامل داشته باشیم.
در پایان این جلسه مقرر شد کمیته های مشترکی بین مرکز خدمات و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تشکیل شود تا راهکارهای افزایش همکاری‌های دو مجموعه را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha