جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدير حوزه علميه خراسان، "علم"، عمل" و "عقل" را از بایسته های مهم ایجاد تحول در حوزه دانست و تصريح كرد: تحول بدون انقلابي گري و قرار گرفتن در مسير اهداف و مباني آن، هيچ كمكي به فرد و جامعه جهاني نخواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيدمصباح عاملي، در مراسم افتتاحيه طرح تابستان «طليعه تحول» ويژه خواهران طلبه حوزه علمیه خراسان با بيان اين كه بايد گام تحولي برداشته شود، تحول برخاسته از حوزه انقلابي را ويژگي اين امر مهم دانست و تاكيد كرد: تحول بدون انقلابي گري و قرار گرفتن در مسير اهداف و مباني انقلاب اسلامي، هيچ كمكي به فرد و جامعه جهاني نخواهد كرد.

مدير حوزه علميه خراسان، سرعت و شتاب به منظور پاسخگويي در زمان مناسب را يكي از شاخصه هاي تحول برشمرد و با بيان اينكه امروز انقلاب اسلامي ايران، معيار اسلام اصيل در دنياست، ادامه داد: امروز اسلام به صورت تمام قد در مقابل همه نگرش هاي غير الهي سينه سپر كرده و انقلاب اسلامي در اين عرصه بايد با همه اين نگرش ها مقابله كند.

تحول بايد عميق،ريشه دار و الهي باشد

وي  با بیان این که جامعه اي كه ادعاي ترقي و تحول دارد، بدون هويت انقلاب اسلامي همانند كسي است كه شناسنامه ديني و اسلامي ندارد، ابراز داشت: هر تحولي تكامل بخش نيست و ما را به پيش نمي برد، بلكه تحول عميق و ريشه دار موجب ترقي و پيشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین مصیاح عاملی، الزامات قابل توجه تحول را رسيدن به هدف خلقت انسان، تكامل و قرب الي الله عنوان و خاطرنشان كرد: تغيير بدون ريشه در درون، زندگي و جامعه اثرگذار و پايدار نخواهد بود، بلكه بايد ريشه در توحيد و ايمان به خداوند داشته باشد.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با بيان اينكه هر حركت تحولي كه متكي به ايمان به خدا باشد، انسان را يك گام به سمت قرب الي الله پيش مي برد، اظهار كرد: ايمان نقشه راه را به ما مي دهد و كسي كه آن را در اختيار ندارد همانند فردي است كه با حركت در بيراهه به هدف نمي رسد.

وی، هدف از زندگي را تقرب به خدا عنوان كرد و گفت: دستيابي به هدف نهايي خلقت انسان و وصل شدن و قرار گرفتن در مسير حقانيت خداوند، شرط رسيدن به قرب الي الله است.

مدیر حوزه علمیه خراسان، بيان كرد: تحول از نگاه دين در صورتي تحقق مي يابد كه مبتني بر ايمان به خدا باشد و اگر عمل و حركتي بدون بصيرت، نقشه و ريشه باشد، هدف نخواهد داشت و بي نتيجه خواهد ماند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در تشريح شاخصه ديگر تحول، آن را حركت همه جانبه و با همه ابعاد براي انسان دانست و ابراز كرد: تحول در صورتي تحقق مي يابد كه با همه افكار و فضايل انساني در يك جا به يكديگر رسيده و حركتي همه جانبه را تشكيل دهند.

حركت تحولي، بايد با علم، عمل و عقل همراه باشد

وي با تاكيد بر اينكه در حركت تحولي، بايد با علم، عمل و عقل همراه باشد، زيرا عقل، ميزان تاثير گذاري عمل انسان است، يادآور شد: تحول بايد از درون بجوشد، زيرا اين امر يك حركت فيزيكي بيروني نيست، بلكه انسان بايد از درون روح، نفس، جان و عقل خود متحول شود.

حجت الاسلام و المسلمين عاملي افزود: يك مبلّغ، قبل از اينكه بخواهد با زبان خود مردم را راهنمايي و هدايت كند بايد با رفتار و عملش با مردم حرف بزند.

تحول، مهمترين اصل در بعثت پيامبران

وي با بيان اينكه تحول به عنوان يك حركت دگرگوني، اصل نخستين در بعثت پيامبران بوده و در سيره انبياي الهي ريشه دارد، ابراز كرد: خداوند پيامبران را به سوي مردم فرستاد تا انسان ها را در مسير حقانيت خداوند متحول و نقشه راه را براي آنها ترسيم و با فطرت خداوند متعال آشنا كنند.

حجت الاسلام و المسلمين عاملي تحول را يك امر طبيعي و لازم دانست و با اشاره به دعاي تحويل سال، گفت: به طور مثال در آغاز فصل بهار با خواندن دعاي تحويل سال، رابطه اي را با خود، طبيعت و خداوند متعال در راستاي ارتباط همه جانبه و حركت در مسير تحول ترسيم مي كنيم.

گفتني است، طرح تابستان «طليعه تحول» ويژه خواهران حوزه علميه خراسان از 20 مرداد تا 6 شهريور ماه به مدت 17 روز با حضور بيش از 900 نفر برگزار مي شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha