جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام  علی اکبر عندلیبی

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) شهرستان داراب گفت: گفتار و رفتار امام رضا(ع) در برخورد با اقلیت ها نمونه ای از تعامل شیرین انسانی است که در سیره آن امام رئوف جلوه ای خاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عندلیبی، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان داراب در نشست اخلاقی طلاب این مدرسه اظهار داشت: عفو و بخشایش کاری بزرگ و عملی قهرمانانه است که تنها از انسان های خود ساخته و مردان بزرگ الهی ساخته است؛ زیرا رفتار نیک با افراد ناشایست کاری بسیار سخت است که از هر کسی بر نمی آید.

وی افزود: عفو و بخشایش امام رضا(ع) که جلوه هایی از عفو خدا است، زبانزد عام و خاص بود، آن حضرت مطابق با این سخن امام سجاد(ع) که فرمود "عادَتُكَ‏ الْإِحْسانُ اِلَى الْمُسيئينَ" تا آنجا که امکان داشت گناهکاران خود را می بخشید؛ حضرت اوج خردمندی ها را دوستی با مردم و نیکی به هر انسان نیکوکار و بدکار دانسته است.

تعامل منصفانه با اقلیت ها

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب با بیان این که هر انسانی در روابط اجتماعی خود از دیگران توقع دارد که حرمت او را حفظ کند و به شخصیت و اعتقادات او احترام بگذارند، خاطرنشان کرد: حضرات معصوم(ع) ما بیشتر از دیگران به این موضوع توجه داشته و به شخصیت و کرامت انسانی هر کسی احترام می گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عندلیبی یادآور شد: گفتار و رفتار امام رضا(ع) در برخورد با اقلیت ها نمونه ای از این تعامل شیرین انسانی است که در سیره آن امام رئوف جلوه ای خاص یافته است.

 وی تصریح کرد: امام رضا(ع) در سخنان گهر بار خودشان در مسند الرضا به مردانی که در جامعه اسلامی زندگی می کنند ولی با مسلمانان هم مرام و هم عقیده نیستند نیز حق داده است تا بر اساس مسلک و مذهبشان فکر کنند و بر اساس آداب و فرهنگ خود عمل کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha