پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 391012
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
مکه

حوزه/ نشست علمی بررسی ابعاد بین المللی حج، از سلسله نشست های علمی و تخصصی« حج و زیارت» با عنوان حج و جهان اسلام با حضور اساتید حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این نشست علمی  که شامگاه چهارشنبه در محل حج و زیارت قم برگزار شد، حجت الاسلام  عسکری دبیر این نشست علمی  گفت: حج فاخرترین فریضه وحیانی جلوه آشکار دین و نمایشگر تمامیت اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دست امام خمینی(ره) که احیا کننده حج ابراهیمی و بیداری جامعه اسلامی و زمینه سازی حاکمیت اسلام بود، سبب شد تا شعائر الهی در ساحت امت اسلامی مطرح و زنده شود.

دبیر این نشست  بیان کرد: در این چارچوب مبارزه و جهاد فی سبیل الله نماز های جماعت، نقش مساجد و فرهنگ انتظار، مناسک مذهبی از جمله اربعین و حج به عنوان کنگره بزرگ جهان اسلام احیا و به سوی جایگاه اصلی خود در حال حرکت است.

حجت الاسلام عسکری گفت: امام(ره)  با هوشمندی از ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده و بیداری اسلامی با طرح احیای حج ابراهیمی و محمدی و با هجوم به عقبه های دولت های استعمار فریاد بازگشت به مجد عظمتی و تمدنی اسلامی و هویت جمعی و تاریخی مسلمین در بلندای ماذنه های جهان به صدا درآورد و چشم و جان میلیون ها تشنه معارف اسلام ناب محمدی(ص) را متوجه حقیقت ناب و تابناک و ذخیره کانون توحید و فریضه فاخر حج نمودند.

وی اظهارکرد: به عنوان هفته حج نشست های علمی تخصصی حج در چهار برنامه انجام شد که این برنامه با عنوان حج و جهان اسلام برگزار می شود که اساتید حوزه در این جلسات ابعاد بین المللی حج را بیان می کنند.

گفتنی است در این نشست حجج اسلام والمسلمین زمانی، معاون بین الملل حوزه، موسوی علیزاده، عطاران و اکبری به ذکر مباحث خود پیرامون مباحثی چون ابعاد بین المللی حج در قرآن، وحدت در حج، تقریب در حج و مساله برائت پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha