پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدارتولیت آستان قدس رضوی با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی گفت: مقوله فرهنگ را رسالت اصلی آستان قدس رضوی قرار داده‌ایم.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد،  گفت: انتقال فرهنگ و سیره رضوی به جهان اسلام، موضوع مهمی است که ساز و کارهایی می‌طلبد و لازم است علاوه بر آستان قدس رضوی، تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط به  این امر کمر همت ببندند.

وی در خصوص ترویج سیره علمی حضرت رضا علیه‌السلام اظهار داشت: از همان ابتدای حضور در مشهد مقدس، بحث مرجعیت علمی این شهر را مدنظر داشته و با الگو گرفتن از سیره حضرت رضا علیه‌السلام، موضوعاتی همچون گفت‌وگو بین ادیان و شناساندن معارف ناب شیعی و اسلامی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی از دیگر اقدامات جدید این نهاد را برقراری ارتباط نزدیک با عامه مردم ذکر کرد و افزود: سعی کرده‌ایم بیشتر با مردم در ارتباط باشیم، به خواسته‌های آنان بیش از پیش توجه کنیم و در حد توان در جهت رفع مشکلات‌شان بکوشیم.

وی آستان قدس رضوی را ظرفیتی بی‌نظیر و عظیم دانست که در آن بسیاری از برکات الهی وجود دارد و از کمیسیون‌های مختلف مجلس که در جهت‌دهی به دستگاه‌های دولتی، مباحث بودجه و تدوین برنامه‌های بلندمدت نقش دارند، خواست تا در تصمیم‌گیری‌های خود به این ظرفیت‌ها توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه زیارت، دستگاه‌ انسان‌سازی و مقاوم‌سازی است، گفت: الگو و اسوه ما در مقاومت و ایستادگی در برابر باطل، فساد و استکبار است و امسال که ایام ولادت حضرت رضا علیه‌السلام با روز مقاومت اسلامی همزمان شده است، باید بیش از پیش از ایشان در این مسیر استمداد بگیریم.

وی همچنین از توسعه میهمانسرای حضرت رضا علیه‌السلام، افزایش قابل توجه نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی، احداث زائرسراهای ارزان قیمت برای زائرن، بررسی و مطالعه ایجاد شبکه رضوی، توسعه خدمات به زائران غیرایرانی و... به عنوان برنامه های جدید آستان قدس رضوی نام برد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حرم مطهر رضوی یکی از مکان‌هایی است که آرامش را به شهروندان هدیه می‌دهد و دولت و مجلس باید برای استفاده از این ظرفیت تلاش کند.

وی افزود: اینکه تمایلات مردم داخل و خارج کشور برای حضور در مشهد مقدس به سرعت در حال افزایش است، موجب خرسندی است، اما باید با همان سرعت و شتاب امکانات، خدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز توسط آستان قدس رضوی و دولت ایجاد شود.

همچنین اعضای کمیسیون مذکور پیشنهاداتی در خصوص ارتقای خدمات‌رسانی به زائران و مباحث فرهنگی مشهد مقدس ارائه دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha