سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ امامزاده‌ها منشأ نشر تشیع در ایران بودند، اگر ما امروز شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم و به شیعه بودن خود افتخار می‌کند به برکت امامزادگان جلیل القدر است که منشأ آثار و برکات فراوانی بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در مراسم غبارروبی حرم مطهر امامزاده جعفر شهید(ع) قم ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که این مراسم معنوی را برگزار و در آن شرکت کرده‌اند، گفت: مردم ارادتمند و ولایتمدار هرکجا چراغ روشن امامزاده‌ها را می‌بینند مانند پروانه دور آن می‌چرخند.

وی با بیان اینکه امامزاده‌ها منشأ نشر تشیع در ایران بودند، تصریح کرد: اگر ما امروز شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم و به شیعه بودن خود افتخار می‌کند به برکت امامزادگان جلیل القدر است که منشأ آثار و برکات فراوانی بودند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: امامزادگان جلیل‌القدر در ایران هم مکتب شیعه را منتشر کردند و هم علوم و سیره اهل‌بیت(ع) را به ما رساندند و اگر قدردان این نعمت بزرگ نباشیم یک فرصت بزرگ را از دست داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان سه دسته هستند، گفت: دسته اول کسانی هستند که با وجود انتصاب با امامان(ع) دارای جلالت قدر نیستند، دسته دوم کسانی هستند که جلیل‌القدر هستند اما ما نمی‌دانیم قبر آنها کجاست و دسته سوم کسانی هستند که هم جلیل‌القدر بوده و هم ما می‌دانیم قبر آنها کجاست که باید قدر این فرصت را بدانیم و از آن بهترین بهره‌برداری را بکنیم.

حجت الاسلام حسینی قمی به برکت حضور حضرت معصومه(س) در قم اشاره کرد و افزود: حضرت معصومه(س) دارای برکت و منزلت بسیاری هستند و منزلت ایشان به جایی رسید که سه امام درباره زیارت ایشان در قم سخن گفته‌اند.

وی زیارت بیت النور محل عبادت حضرت معصومه(س) مورد تأکید قرار داد و گفت: حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی می‌فرمودند که اگر مردم قم می‌دانستند محل عبادت فاطمه معصومه(س) چه جلالتی دارد مانند حرم ایشان، به آن محل برای زیارت می‌رفتند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که امامزادگان تبدیل به قطب فرهنگی شوند، ابراز داشت: امامزاده‌ها باید به کانون قرآن تبدیل شده و استقبال خوبی از این کانون‌ها برای فراگیری قرآن صورت گیرد.

وی به نام‌گذاری فرزندان به نام ائمه معصومین(ع) تأکید کرد و گفت: باید سعی کنیم که نام ائمه را بر روی فرزندان بگذاریم و با این نام نیز آنها را صدا کنیم تا این امر فرهنگ‌سازی شود.

حجت الاسلام حسینی قمی بیان کرد: امروز شیعه هرچه دارد از به برکت اهل‌بیت(ع) است و آنها از ما انتظار دارند که ما هم با معارف اهل‌بیت(ع) انس بگیریم.

وی به داستان آسیه همسر فرعون شهیده راه خدا اشاره کرد و گفت: زمانی که ابزار و زمینه‌های گناه زیاد باشد نیز می‌توان برخلاف مسیر حرکت کرد مانند آسیه که در قصر فرعون زندگی می‌کرد ولی به آن جایگاه والا رسید.

نویسنده کتاب « یک‌صد موضوع اخلاقی در قرآن و حديث » گفت: ما باید حضرت فاطمه(س) که در شرایط آن دوران ازدواج نکرد ولی مجسمه پاکی و پاک‌دامنی شد و آسیه همسر فرعون را به‌عنوان الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha