چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
 آیت الله العظمی صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی حوزه علمیه مشهد را از حوزه های علمیه موفق و بزرگ یاد کردند و گفتند: حوزه علمیه مشهد سابقا در همه رشته های علمی تخصص داشتند؛ بعضی از بزرگان صاحب نام در حوزه مشهد بودند؛ مشهد مرکز بزرگی بود که از علمای قم و نجف کمتر نبودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در مشهد مقدس دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار گفتند: از دیدار شما در این ایام مبارک و در جوار مضجع نورانی ثامن الحجج علیه السلام خوشحال بوده و امیدوارم عنایات حضرت بقیت الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه خصوصا اساتید شود تا مقاصد حضرت ولی عصر روحی له الفدا محقق گردد.

این مرجع تقلید افزودند: انشاء الله حوزه علمیه قم با برنامه هائی که شما داشته و پیگیری می کنید، رونق بیشتری پیدا کند.

ایشان ضمن تشکر از فعالیت های اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین در بحث ترویج علم کلام، حدیث و تبلیغ افزودند: این ها رشته های مهمی بوده و اساتید بزرگوار باید در تمام این رشته ها متبحر باشند.

معظم له ابراز داشتند: ان شاء الله عظمت و استقلال حوزه با تلاش شما حفظ شود و این مطلبی است که همه بر آن اتفاق دارند؛ لذا تحت توجهات حضرت ولی عصر فعالیت های خود را ادامه دهید.

ایشان ادامه دادند: این برنامه ها و مسائلی که در گزارش بیان کردید، اگر به صورت کامل در حوزه قم محقق گردد، در ابتدا حضرت ولی عصر (عج)خوشحال می شوند؛ زیرا این مباحث تعظیم شعائر می باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت علم، تاکید کردند: اسلام به مسئله علم بیش از ادیان دیگر اهمیت داده است و بنده از آقایان این مجمع که زحمت کشیدند، تشکر می کنم؛ مساله اسلام و شعائر باید به وسیله علما، فضلا و اساتید رونق پیدا کند.

ایشان در بخش دیگری از سخان خود، حوزه علمیه مشهد را نیز از حوزه های علمیه موفق و بزرگ یاد کردند و افزودند: حوزه علمیه مشهد سابقا در همه رشته های علمی تخصص داشتند، بعضی از بزرگان صاحب نام در حوزه مشهد بودند؛ مشهد مرکز بزرگی بود که از علمای قم و نجف کمتر نبودند؛ مخصوصا مبلغین متبحر  که در تمام رشته ها خصوصا کلام و حدیث تبحر داشتند، مبلغین سابقا در فِرق و ادیان آگاهی داشتند و امروز نیز باید با حفظ و گسترش علم کلام، حدیث و فقه همان راه را ادامه دهند؛ باید کتاب های آنها حفظ، گسترش و مطالعه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha