پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ، نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: برخی خود را طرفدار لیبرالیسم دانسته و ولایت فقیه را تنها در حد منتخب مردم می دانند؛ در حالی که امام خمینی(ره) این مسئله را در امتداد مسیر امامت عنوان کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در همایش «نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی» با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره انقلابی گری و بیان شاخص های آن، گفت: باید عقب ماندگی های خود را به سرعت جبران کرد و متوجه بود که با بحث بینش و شناخت زمان و دشمن که جزو مقتضیات انقلابی گری است، می توان به عنوان یک دیده بان، درست عمل کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائلی چون «بازسازی درونی و استحکام درونی نظام اسلامی»، «اقتصاد مقاومتی»، «نفوذ»، «جهاد کبیر» و «انقلابی گری»، افزود: برخی کج فهمی ها و بدفهمی های جامعه، ریشه این دغدغه های رهبر معظم انقلاب نسبت به حکومت دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ابراز کرد:  البته کج فهمی و بدفهمی نسبت به اصل دین را از گذشته در طول تاریخ شاهد بوده ایم.

وی به آسیب هایی که از سوی دشمنان متوجه دین یا حکومت دینی است اشاره  کرد و متولیان، رفتار و عمل و نیز سیاست مداران استحاله شده را یکی از نکات مورد نظر در آسیب های پیش رو خواند.

نماینده ولی فقیه در سپاه  نظریه بعدی را افیون بودن و نفی دین برای جامعه و نیز پیوستگی بین دین و حقوق و اخلاق و سیاست عنوان و به کج فهمی و بدفهمی دنیای مسیحیت از دین و آئین شان اشاره کرد و بیان داشت: جایگزینی بشر به جای خدا و ماتریالیسم و قرار دادن ماده به جای خدا، پیامد این بدفهمی بود.

وی به ضربه بدفهمی و کج فهمی توسط برخی مسلمانان اشاره و خاطرنشان کرد: خدشه دار شدن اصول پیامبر(ص)، نصب بشری به جای نصب الهی و حذف عصمت از رهبری جامعه دینی و نیز تغییر در نظام تبیین شریعت از جمله این ضربه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی سکولاریسم در دوران غیبت را یکی دیگر از گرفتاری های بشری خواند و ابراز کرد: برخی خود را طرفدار لیبرالیسم دانسته و ولایت فقیه را تنها در حد منتخب مردم می دانند در حالی که امام راحل(ره) این مسئله را در امتداد مسیر امامت عنوان کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha