جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ کانال رسمی تلگرام «آیت الله محمد ناصری اصفهانی»، با هدف اطلاع رسانی به روز و دقیق از نگاه و مباحث اخلاقی مطرح شده توسط آیت الله محمد ناصری راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، کانال رسمي تلگرام و صفحه اينستاگرام «آیت الله محمد ناصری اصفهانی»، با هدف اطلاع رسانی به روز و دقیق از نگاه و مباحث اخلاقی مطرح شده توسط این استاد اخلاق، با رویکرد اشاعه فرهنگ اسلام ناب در میان اقشار متنوع جامعه شروع به کار کرد.

 گفتنی است که علاقه مندان برای عضويت در تنها كانال رسمی تلگرام آیت الله ناصری، مي توانند با ورود به نشاني اينترنتي https://telegram.me/joinchat/CWy-zT5T683tsP-pYE8pLA يا جستجوي عبارت @Naseri_ir در اپليكيشن تلگرام و انتخاب گزينه Join اقدام نمايند.

 همچنين براي دنبال كردن تنها صفحه رسمی اينستاگرام آیت الله ناصری، در اپليكيشن اينستاگرام خود عبارت Naseri_ir را جستجو و يا وارد نشاني اينترنتي https://www.instagram.com/naseri_ir/ گردند.

برای آشنایی بیشتر علاقه مندان به آیت الله محمد ناصری اصفهانی، زندگی نامه ای مختصر از این استاد اخلاق حوزه ذکر می گردد: آیت الله ناصری در سال ۱۳۰۹ ش در دولت آباد اصفهان و در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد.

پدر وی حاج شیخ محمد باقر ناصری که از عالمان زاهد و وارسته بود، برای ادامه تحصیل به شهر مقدس نجف اشرف می‌رود. آیت الله ناصری در این زمان چهارده ساله بوده و دروس مقدمات حوزه را فرا گرفته بود. پس از دو سال اقامت در نجف اشراف، مادر وی فوت می کند و در جوار مولایش امیرالمؤمنین دفن می ‌شود.

یک سال پس از فوت مادر، پدر به همراه خانواده به ایران باز می‌گردد و فرزند خود را برای تحصیل در نجف باقی گذاشته و وی را به امیرالمؤمنین می‌سپارد.

وی با همتی عالی در راه تهذیب نفس و نیز تحصیل علوم اهل بیت پیش می‌رود. برخی از اساتید اصول عالی حوزوی وی عبارتند از: آیت‌الله میرزا هاشم آملی، آیت الله سید عبدالهادی شیرازی، امام خمینی، آیت الله سید محمود شاهرودی و آیت الله سید ابوالقاسم خویی (ره).

در اخلاق و عرفان نیز در ایام نوجوانی از محضر حاج شیخ محمد کوفی و در جوانی از حضرت آیت الله سید محمد رضوی کشمیری و نیز حضرت آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی بهره‌ها برد. با حضرت آیت الله حاج شیخ عباس قوچانی، وصی مرحوم علامه قاضی و نیز سید هاشم حداد مرتبط بود؛ اما سالک دلسوخته‌ای که آیت الله ناصری از ایشان بهره‌های بسیار برده و خاطرات شیرینی از وی دارد، حاج عبدالزهرا گرعاوی است.

آیت الله ناصری، همراه دوست صمیمی و یکدل خود مرحوم آیت الله حاج شیخ حسن صافی اصفهانی به محضر این مرد وارسته و سوخته اهل بیت(علیهم السلام) می‌رفته و از وی استفاده می‌کردند.

ایشان پس از سالیانی که به امر استاد خود، مرحوم آیت الله کشمیری به ایران بازگشت و در دولت آباد و اصفهان به تربیت نفوس مستعد، تدریس فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخ گویی نیازهای گوناگون مردم پرداخت. مجالس وعظ و سخنرانی این عالم بزرگوار روحانیت و معنویتی خاص دارد و کلام او که شیفته‌ی اهل بیت و دلداده‌ی حضرت ولی عصر امام زمان است، گوارای جان‌های تشنه است.

از خصوصیات بارز این عالم وارسته، شیفتگی و علاقه شدید نسبت به قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم است. در بیشتر مجالس و صحبت‌ها، سعی ایشان سوق دادن دل‌ها به آن حضرت است و معمولا هنگام نام بردن و یاد آن حضرت بغض و اشک همراه سخنان ایشان می‌شود. از سفارش‌های مکرر ایشان، توسل به آن حضرت در هر حال و هر مشکل است و می‌فرماید: «در هر حال "یابن الحسن" را فراموش نکنید».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شجاعی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    0 0
    در تیرماه و اوایل مرداد ۹۸...در حسینیه بودم....خیییییلللللیییی فرشها و پتو و تشک اتاق کثیف و چندش آور بود.... اینقدر کثیف که رو فرشی خریدم و پهن کردم که بشه راه رفت. یکبار از آقای توسی خواستم که بگن اتاق نظافت کنند....به خدا قسم...به همون امام رضا که زیارت کردم....فقط یه جاروی سطحی رو فرش زده شده بود و ملحفه ها عوض شده بود....سرویس بهداشتی به همون حال رها شده بود...مسئول نظافت خانم صداقت و خانم احمدی بودن.... خلاصه اینکه اصلا راضی نبودم....خدا ازتون نگذره از آقای ناصری به عنوان متولی حسینیه خواهان رسیدگی هستم
  • عباسعلي قنبرپور IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام فوق العاده عاليه خدا عمرباعزت دهند لطفا وقت ملاقات حضرري كمكم كنيد باتشكر
  • حسین کبیری IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    0 0
    صداوسیما برنامه های ایشانرابیشتر پخشکند
  • غلامرضا.محمدی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    خداحفظش.کنه..التماس.دعا