جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کمیسیون های همایش نقش «بسیج روحانیت» در تقویت حوزه انقلابی

حوزه/ سومین همایش "نقش بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی" با ارائه گزارش جمع بندی کمیسیون های تخصصی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سومین همایش نقش "بسیج روحانیت در تقویت حوزه انقلابی" پس از ارائه گزارش های کمیسیون های 6 گانه، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی، به کار خود پایان داد.

کمیسیون های ۶ گانه

"نقش حوزه های علمیه در جهاد کبیر "

اولین کمیسیون تخصصی به جمع بندی نقش حوزه های علمیه در تبیین جهاد کبیر  پرداخت؛ در این کمیسیون نظرات متنوع در سه بخش تقسیم بندی شده و به چیستی جهاد کبیر، چرایی جهاد کبیر در گفتمان ولایت و چگونگی جهاد کبیر پرداخته شد.

تبیین چارچوب های گفتمان سازی جهاد کبیر، راهکارهای تبدیل گفتمان و فراگیر شدن گفتمان ولایت، روشنگری و تبیین اصل موضوع برای آحاد طلاب، شناسایی ظرفیت های شبکه ای در تبیین روشنگری، استفاده از جامعه در شبکه سازی برای ترویج گفتمان، شناسایی عرصه های جهاد کبیر، شاخص های جهادگران عرصه جهاد کبیر بخشی از محور هایی بود که در این کمیسیون تخصصی ارائه و مورد تحلیل و ارزیابی از سوی کارشناسان قرار گرفت.

"راهکارهای تبیین حوزه انقلابی"

دومین کمیسیون تخصصی به راهکار های تبیین حوزه انقلابی  پرداخت و در این خصوص راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارائه شد، در این کمیسیون  16 نفر از 15 استان شرکت کرده و 13 مسأله مطرح و 43 راهکار ارائه شد و در این کمیسیون توجه ویژه به اساتید مورد تاکید بود، چرا که اساتید تاثیر بسزایی در انقلابی گری طلاب دارند و باید هر ماه رصد شوند و جلسات توجیهی گذاشته شود.

دقت در گزینش طلاب و ارزیابی شخصیت آنان، برگزاری دوره تربیت هادیان سیاسی و آموزش روش تعلیم، انتخاب مدیران انقلابی، ایجاد واحد درسی برای تاریخ حماسه های روحانیت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و تعریف انقلابی گری و تبیین آن از مسائل مطرح شده در این کمیسیون بود.

همچنین نسبت به ارزیابی این کمیسیون ها، تحلیل نظرات و  تصویب آن در شورای هماهنگی بسیج ابراز امیدواری شد که گزارش آن در اجلاسیه سال آینده ارائه می شود.

"حوزه انقلابی، فرصت ها و تهدید ها"

سومین کمیسیون تخصصی به حوزه انقلابی، فرصت ها و تهدید ها در چهار محور پرداخت،  در حوزه معانی حوزه انقلابی به انقلاب و اعتقاد به اسلام ناب، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه پرداخته شد. همچنین در حوزه شاخص های حوزه انقلابی به محور های شجاعت در دفاع از مواضع ولایت، تزکیه و تهذیب نفس، اعراض از مسائل دنیوی، دوری از جناحی عمل کردن و حفظ دفاعی حوزه به عنوان 6 شاخص مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه این کمیسیون به اهم نقاط قوت حوزه با بدنه انقلابی پرداخته شد

"نفوذ دشمنان، آثار، پیامد ها و راهکارها"

در چهارمین  "نفوذ دشمنان، آثار، پیامد ها و راهکارها"به مسئله نفوذ دشمنان، آثار و پیامد ها پرداخته شد و موارد متعددی از راهکارهای مقابلع با نفوذ دشمن بررسی شد.

نفوذ غرب با محوریت راهبرد آمریکا در تثبیت قدرت، تاثیرگذاری بر افکار نخبگان و ...  در این کمیسیون مطرح شد.

"شاخص ها و دستاورد های حوززه انقلابی"

پنجمین کمیسیون تخصصی نیز به شاخص ها و دستاورد های حوزه انقلابی پرداخت و بیش از 40 عنوان به عنوان شاخص های حوزه انقلابی در این کمیسیون مطرح شد. 

تقوای دینی، اخلاقی و سیاسی، بصیرت در ابعاد مختلف اعم از شناخت زمان، موقعیت و شناخت فتنه و اعتقاد دقیق به اسلام سیاسی، اقدام و عمل انقلابی و حوزه انقلابی اقدام به موقع و مناسب از شاخص های مطرح شده در کمیسیون بود.  

همچنین اقدام عمل کردن به وظیفه، حق گویی و خستگی نا پذیری و پایبندی به مکتب امام(ره) به همراه تامین نیاز های نظام اسلامی به عنوان یکی از شاخص ترین موارد مربوط، نقش آفرینی حوزه در اسلامی سازی علوم انسانی از دیگر مواردی بود که مطرح شد

"شیوه های نفوذ در حوزه های علمیه"

ششمین کمیسیون تخصصی نیز با عنوان "شیوه های نفوذ در حوزه های علمیه" برگزار شد و در این کمیسیون به شیوه های نفوذ دشمن پرداخته شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha