پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ میثم سلمان

حوزه/ فریدم هاوس گفت: مسئولان بحرین از احضار مکرر مدافعان حقوق بشر و بازجویی از آنها به عنوان ابزاری برای ترساندن این افراد استفاده می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی احضار شیخ میثم سلمان مسؤول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر در بحرین، توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه، سازمان "فریدم هاوس" که در زمینه آزادی ها در جهان فعالیت می کند با صدور بیانیه ای این اقدام آل خلیفه را محکوم کرد و گفت:

استمرار مسئولان بحرین به سیاست سخت گیری با مدافعان حقوق بشر و زندانی کردن آنها بر خلاف قوانین بین المللی و معاهدات دولت بحرین است.

در این بیانیه آمده: مسئولان بحرین از احضار مکرر مدافعان حقوق بشر و بازجویی از آنها به عنوان ابزاری برای ترساندن این افراد استفاده می کنند در حالی که این افراد فقط در جهت تقویت حقوق بشر و فرهنگ مهربانی و گفتگوی میان ادیان فعالیت می کنند و این گونه رفتارهای نظام بحرین موجب از بین رفتن ساختار اجتمای و فرصت های گفتگو و آشتی می شود.

این سازمان بین المللی افزود: نظام بحرین باید با تمام شهروندان خود به ویژه فعالان حقوق بشر، تعامل داشته باشد و تلاش کند توصیه های کمیته حقیقت یاب را در این کشور اجرا کند.

این بیانیه در پایان هشدار داد: مدافعان حقوق بشر در بحرین در معرض ترور و زندان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha