پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 391212
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
فلسطین

حوزه/ دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی در گزارش هفتگی خود از افزایش اقدامات خصمانه اسرائیل در قدس اشغالی و افزایش پروژه های شهرک سازی و تلاش برای یهودی سازی کامل این شهر خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادسازی فلسطین در گزارش هفتگی خود از افزایش اقدامات خصمانه اسرائیل در قدس اشغالی و افزایش پروژه های شهرک سازی و تلاش برای یهودی سازی کامل این شهر خبر داد.

در این گزارش آمده: اشغالگران قصد دارند دو هزار واحد مسکونی جدید در قدس بسازند که این واحد ها قرار است میان شهرک جیلو و خیابان الانفاق در نزدیکی بیت جالا در جنوب کرانه باختری ساخته شوند.

این دفتر ادامه داد: این توطئه فقط دو هفته پس از آن صورت می گیرد که اشغالگران اعلام کرده بودند بنا دارند 770 واحد مسکونی در شهرک جیلو بسازند تا بتوانند از این طریق شرق قدس را از جنوب کرانه باختری جدا کنند تا این شهر دیگر نتواند به عنوان پایتخت فلسطین در آینده مطرح باشد.

این سازمان فلسطینی ادامه داد: تمام این توطئه ها در راستای اجرای طرح نتانیاهو برای قدس 2020 صورت می گیرد که در این طرح پیش بینش شده 54 هزار واحد مسکونی در قدس ساخته شود.

در این گزارش همچنین آمده که کمیته محلی برنامه ریزی شهری وابسته به رژیم اشغالگر، یک قطعه زمین فلسطینی به مساحت 1.2 کیلومتر مربع را اشغال کرده تا در آن یک کنیسه یهودی در شمال شهر بسازد. این کنیسه برای تعداد محدودی از یهودیان ثروتمند ساخته می شود که تعداد آنها بیشتر از 90 خانواده نیست و شهرداری رژیم اشغالگر ادعا کرده این قطعه زمین، مجهول المالک است و بنا به درخواست وزارت ساختمان های دینی اسرائیل، مصادره شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز بنا دارد در راستای پروژه یهودی سازی قدس شریف، پنج مرکز پلیس جدید در قدس بسازد و به عنوان مقدمه صدها نفر از نیروهای خود را در محله های فلسطینی پراکنده کرده تا ساکنان این محله ها را بترساند و حاکمیت نامشروع خود را در قدس گسترش دهد و در این راستا به حملات تحریک آمیز خود به مساجد و مقدسات دینی اسلامی و مسیحی نیز ادامه می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha