چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملک دار از راه اندازی شبکه مبلغین راهیان نور و تشکیل بانک اطلاعات شاغلین حوزوی و ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموختگان حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان ستادی حوزه های علمیه در مشهد، با اشاره به مسأله گسترش برنامه های دفاتر دانش آموختگان، گفت: دسترسی دانش آموختگان به سامانه "نجما" جهت شناسایی، برگزاری همایش شاغلین در استان ها، شناسایی سه هزار و 75 نفر از دانش آموختگان در استان قم، تکمیل بانک اطلاعات شاغلین حوزوی و ... از جمله اقداماتی بوده  که در این خصوص صورت پذیرفته است.

*تدوین آیین نامه جدید شهریه

وی ادامه داد: تدوین آیین نامه جدید شهریه، پرداخت هدیه ازدواج به 833 نفر از مناطق محروم، رایزنی با دفاتر شهریه، هدفمند نمودن ارائه تسهیلات فرهنگی، حمایت از  اساتید و پژوهشگران و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته در معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه می باشد.

 معاون امور طلاب و دانش آموختگان با اشاره به ایجاد نشاط در طلاب، خاطرنشان کرد: آشنا نمودن طلاب با مسائل بهداشتی و سلامت بدنی، ایجاد فضاهای مناسب برای امور سلامت و لوازم ورزشی، تولید نشریه پیام سلامت، برگزاری همایش فرهنگی ورزشی با همکاری بسیج طلاب و برگزاری کارگاه های دانش افزایی از جمله اقداماتی است که در زمینه نشاط طلاب تا کنون توسط این معاونت صورت گرفته است.

*اجرای طرح گفتمان ولایت در مدارس

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار با اشاره به مسأله توسعه فعالیت های مربوط به بسیج و دفاع مقدس، ابراز کرد: اعزام  پنج هزار و 200 نفر به راهیان نور در سال جاری، راه اندازی شبکه مبلغین راهیان نور کشور، طرح حمایت از پایان نامه های مربوط به دفاع مقدس، تصویب سرفصل آموزشی مربوط به دفاع مقدس، اجرای طرح گفتمان ولایت در مدارس، تبیین موضوعات پایان نامه سطح 3 و 4 مربوط به دفاع مقدس و برگزاری دوره آموزشی طرح صادقین در مدارس علمیه از جمله اقدامات بود. 

وی با اشاره به مساله آموزش های مهارتی دانش آموختگان، ابراز داشت: در این خصوص 53 دوره آموزش های مهارتی مدیریتی با حضور یک هزار و یکصد نفر در ده سرفصل برگزار شد.

*تدوین آموزش های مهارتی مدیریتی

معاون امور طلاب و دانش آموختگان ادامه داد: تشکیل کارگروه های علمی مرکز در خصوص تدوین آموزش های مهارتی مدیریتی، استفاده از توان علمی اساتید با تجربه و خبره به تعداد 70 نفر و ارتباطات با نهاد ها و سازمان ها از جمله اقداماتی می باشد که در این زمینه انجام شده است.

*تقویت هنر در حوزه های علمیه

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار با اشاره به مسأله تقویت هنر در حوزه های علمیه، گفت: برگزاری جشنواره هنر آسمانی در زمینه شعر و داستان و ارسال یک هزار و یکصد اثر از سوی حوزویان، برگزاری کارگاه های نقد داستان، چاپ کتاب داستان و شعر، برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های مختلف هنر آسمانی و برگزاری نشست های تخصصی داستان از دیگر برنامه های معاونت امور طلاب بوده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان به برگزاری محفل شب شعر منا اشاره و خاطرنشان کرد: این محفل در ایام سالروز فاجعه منا برگزار خواهد شد که تیزر آن نیز هم اکنون از رسانه ملی در حال پخش می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha